Společnost


Jitka Marková

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15593Nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2017, před 8 lety

Veronika Široká

Znění stížnosti

Dne 7. února jsem si z e-shopu objednala zboží (zaplaceno převodem na účet), jehož dodací doba nebyla dodržena. Poté, co jsem posílala p. Markové email s tím, že nemám o svém zboží stále žádné informace, mi přišla odpověď, že zboží stále nemá a že dodání může trvat až 60 dní, což se mi nelíbilo a poslala jsem tedy vyplněné odstoupení od kupní smlouvy. To jsem poslala 24. 3. v emailu, na který mi bylo odpovězeno a 31. 3. jsem ještě paní Markové připomněla, že jsem to odstoupení posílala. Od té doby mi paní Marková neodpovídá, 10. 4. jsem se ji pokusila kontaktovat znovu, stále bez odpovědi a bez peněz.
Mrzí mě, že to musím řešit stížností, bohužel se mi jednání paní Markové nezamlouvá a o peníze přijít nechci.


Požadované řešení

Urychlené zaslání peněz na můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2017 08:06, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2017 21:03, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.