Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přeji hezký den,
dne 21.10.2010 jsem v Sajm Comp s.r.o. provozovně na nadepsané adrese zakoupil HDD značky SEA 500G SATA II/300 Barracuda 7200.12 ST3500418AS zakoupené v prodejně, dne 21.10.2010. Seriové číslo 9VMMX1UR, za 944,-Kč Na zboží byla záruka 36 měsíců. V posledních měsících HDD začal vykazovat chyby. Tyto vady jsem reklamoval dne 19.10.2013 emailem, následně fyzicky donesl do vaší provozovny dne 21.10.2013 ve 13:00 hod.
Reklamaci neuznali pro „zboží po záruce“. Chybné zdůvodnění bylo takové, že dodavatel zboží toto zboží s prošlou zárukou nevezme a nebude se moci uplatnit záruka.
Tuhle část jsem řešil po tel.domluvě s dTestem. Napsal jsem jsem předžalobní výzvu (3.11.2013 s požaavkem na řešení do 18.11.2013). Napsal jsem i ČOI, kde shledali, že podnět je oprávněný a bude se řešit. Ale né jako občanskoprávní spor. (O tom jsem byl informován). Do dnešního dne žádná odpověď.
HDD značky SEA 500G SATA II/300 Barracuda 7200.12 ST3500418AS zakoupené v prodejně, dne 21.10.2010. Seriové číslo 9VMMX1UR, za 944,-Kč
Protože dle Sajm Comp s.r.o nelze reklamovat - jedná se o jejich chybu, a proto mi vznikla škoda. Žádám proto náhradu škody v celý výši 944,-Kč.
|
Tweet |
Konec lhůty určené podle měsíců připadá na den, který se pojmenováním nebo číslem shoduje se dnem, na který připadá událost, od níž se lhůta počíná (§122 odst. 2 občanského zákoníku). Záruční lhůta běží ode dne převzetí zboží. Jedná se o lhůtu prekluzivní, to znamená, že končí až uplynutím posledního dne lhůty, což vyplývá z doktríny a soudy se tím řídí.
Prodejce je povinen během provozní doby na jakékoli své provozovně převzít zboží k reklamaci dle zákona o ochraně spotřebitele. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30-ti dnů, jinak má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší dle §48 občanského zákoníku a strany jsou si povinny vydat veškeré obdržené plnění v souladu s ustanoveními o bezdůvodném obohacení.
Společnost SAJM COMP s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.