Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Prosím o posouzení neuznané reklamace. Koupil jsem dvě stejná zrcadla.
První mělo vadu skla a reklamace byla uznána. Druhé bylo poškrabané a bylo mi napsané, že je reklamace neuznána z důvodu špatným užíváním, skladováním, údržbou a montáží a tudíž se nejedná o vadu zboží. S tímto výrokem nemohu souhlasit, protože při rozbalování zrcadla mě již bylo zřejmé, že muselo být zabaleno už poškozené. Takže reklamace druhého zrcadla byla zamítnuta.
Vrátím se ještě k reklamaci toho prvního zrcadla. Poprvé bylo vadné sklo u zrcadla (nějaká hnědá tečka na něm). Když s druhým zrcadlem přijel řidič tak jsem řekl, že pokud jej nerozbalí tak jej nepřevezmu. Zrcadlo rozbalil a bylo poškrabané totožně jako u zamítnuté reklamace druhého zrcadla. Takže jsme sepsali protokol o poškozeném zrcadlu a provede se již další reklamace.
Žádám tedy o zrušení Vámi neuznané reklamace a výměnou za nové nepoškozené zrcadlo.
Děkuji
Objednávka: 2017118763
Reklamace: REKLAMACE: 20173940 [exiteria#208165]
014-O-1259 , Zrcadlo do předsíně Numero Barevné provedení: buk
Výměna za nepoškrabané a jiným způsobem neponičené zrcadlo.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dne 11. 4. 2017 bylo se společností Exiteria a.s. zahájeno insolvenční řízení. Spotřebiteli proto doporučujeme, aby přihlásil svou pohledávku do insolvenčního řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=3DC41B5451C94A839ACAE042F7DE2AC4). Více informací o podání přihlášky je možné vyhledat na webové adrese http://insolvencni-zakon.justice.cz/obecne-informace/veritel/pohledavky-a-jejich-prihlaseni-.html
Další informací o této problematice je možné také vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4746/dtest-kde-reklamovat-zbozi-kdyz-prodejce-zanikne.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.