Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.4.2016 mi byla potvrzena objednávka mobilního telefonu (Iphone 5) u této společnosti s tím, že platba za telefon již byla připsána na účet společnosti a že objednávka čeká na vyřízení.
Jelikož mi do 3 měsíců telefon nepřišel, odstoupila jsem od smlouvy s tím, že požaduji vrácení peněz.
Do dnešního dne mi ale nebyly vráceny peníze.
V prosinci loňského roku jsem proto společnosti odeslala předžalobní výzvu (opět bez reakce). Nyní se již chystám podat žalobu.
Apple iPHONE 5, 16GB - bílá barva + kožené pouzdro
vrácení peněz ( na základě mnou uplatněného odstoupení od kupní smlouvy)
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a společnost je povinna spotřebiteli vydat přijaté peněžní prostředky. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou jí spotřebitel stanovil, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na předžalobní výzvu, bude vhodné vyhledat právní služby a spor začít řešit soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.