Počet nahlášených stížností: | 223 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 19/3/2017 jsem v prodejně CCC v Europarku v Praze -Štěrboholích reklamovala viditelně kazový kus dětských bot. Popraskala kůže/svršek materiálu při šněrování. Boty byli koupené 10.11.2016 tzn. skoro nové ,nošené cca 4 měsíce. Vůbec jsem nepředpokládala, že by mi mohli být vrácené s tím, že závada vznikla nesprávným používáním.
Boty jsme pravidelně udržovali i impregnovali. Prosím o opětovné posouzení reklamace a její kladné vyřízení. Děkuji předem Zora Němečková
Reklamace č. rR15394415846, datum přijetí 2017-03-19, CCC Europark Praha, výrobce: S/PRANDI WP40-877 JZ,kód produktu: 2220584780022 , cena 899Kč
Prosím o vrácení peněz nebo možnost výměny bot za jiné. Děkuji. ZN
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.