Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, koupila jsem voucher pres Nákup v Akci na létání od spolecnosti AeroSportcz, který je platný do 30.6.2017. Při rezervaci mi bylo oznámeno, že portál zkrachoval a že služba kterou jsem zaplatila nebude poskytnuta.Jednani s nimi bylo slušné ale odmítli o tom že by službu poskytli i přes moje námitky že já jsem za voucher zaplatila. Jde o částku 2698 Kc
voucher na letani
Žádám o vrácení zaplacené castky nebo poskytnutí služby kterou jsem zaplatila
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o poskytnutí služby již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí služby je spotřebitel a její poskytovatel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Poskytovatel služby si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - poskytovatel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitel objednal službu přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a poskytovatelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo poskytnutí služby objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a poskytovateli vznikla povinnost splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí služby trvat. Doporučujeme kontaktovat poskytovatele a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Poskytovatel služeb nesl rizika spojená s prodejem služeb přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností poskytovatele je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li poskytovatel služby ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.