Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
- v eshopu společnosti Microsoft jsem zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia 830, který cca po roce přestal fungovat
- uplatnil jsem reklamaci zasláním dopisu na sídlo společnosti
- písemnou reakcí na dopis jsem byl odkázán na řešení reklamace prostřednictvím webové stránky v anglickém jazyce
- dožadoval jsem se řešení reklamace v českém jazyce zasláním dalšího dokumentu na sídlo společnosti; na tento dokument mi již odepsáno nebylo
- po uplynutí 30 kalendářních dní od doručení prvního dokumentu (uplatnění reklamace) jsem zaslal odstoupení od smlouvy na sídlo společnosti s žádostí o vrácení kupní ceny zboží na uvedený bankovní účet; na tento dokument jsem rovněž neobdržel žádnou reakci ani vrácení peněz
- současný stav: spor není dořešen, společnost se mnou nekomunikuje
Poznámka: veškeré dokumenty jsem zasílal poštou doporučeně (poslední dokument s dodejkou), tj. veškerá komunikace je prokazatelná
Mobilní telefon Nokia Lumia 830
Vrácení kupní ceny zboží.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Uplatnil-li spotřebitel reklamaci prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že reklamace byla skutečně uplatněna. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit.
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Spotřebitel se může také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.