Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#15645Zatajení stavu vozidla

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2017, před 8 lety

Lenka Tuzová

Znění stížnosti

Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na společnost AAA auto. Loni v únoru 2016, jsme od této společnosti koupili vůz VW Passat RZ 8S18751 s tím, že auto je v perfektním stavu po jednom majiteli. Asi za 3 týdny jsme zjistili, že je rozbitý motorek klimatizace, ukazatel stavu paliva, vyhřívání zrcátek, nefunkčnost ruční brzdy, atd. Jelikož jsme vozidlo měli na úvěr, měli jsme v rámci nákupu k dispozici "pojištění" přímo zprostředkované společností AAA auto. Tudíž jsme pojištění chtěli využít, ale odmítli nás s tím, že v takovém stavu jsme vozidlo zakoupili, což nám nikdo výslovně neřekl a navíc nám auto dali bez paliva takže jsme nefunkční ukazatel nemohli poznat.

Po úvaze jsme se rozhodli že vůz prodáme, manžel s nimi byl telefonicky ve spojení a s domněním, že vědí o jaké auto se jedná (to mu tvrdili do telefonu) jsme s vozem přijeli na Pardubickou pobočku AAA kde jsme se následně dozvěděli, že o náš vůz již nemají zájem z důvodu, že je přetočený stav tachometru a že to máme uvedené ve smlouvě (není garance). Na to jak vozidlo vychválili když nám ho prodávali jsme velice zklamaní a naštvaní. Rozhodli jsme se, že si o našem vozu zjistíme více informací a zjistili jsme, že byl 2x bouraný (o čemž nepadlo ani slovo). Dále jsme rozhodnuti, že po získání bližších informací o stavu našeho vozidla před koupí u které zatajili stav vozidla (nikdo nám nic neřekl) a přezkoumání smlouvy státním zástupcem, budeme dále právnicky řešit.

Navíc nám dnes pan prodejce nabídl, že je možné naše vozidlo zpetně vykoupit, ale za polovinu ceny vozu. (Ikdyž je nám jasné, že by si ho poté prodali za plnou cenu)

Tímto bych chtěla ostatní varovat před koupí vozidla v AAA auto, čekáte skoro celý den (pokud nemáte hotovost) a na konci dne Vám donesou haldu papírů se slovy, že už vše víte a chápou že jste unavení a stačí jen podepsat. Je to nejspíše jejich obchodní strategie.

Děkuji za vyřízení a hezký den Lenka Tuzová


Produkt

Zatajení stavu vozidla - stočený tachometr


Požadované řešení

Prosím o informace jak se dále můžeme bránit a tuto nemilou situaci vyřešit. Děkuji Lenka Tuzová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2017 07:55, před 8 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2017 17:24, před 8 lety

Vážená paní Tuzová,
děkujeme za váš podnět a dovolte, abych Vám odpověděla. Píšete, že jste vůz zakoupili v únoru roku 2016, já tu však vidím prodej v říjnu 2015 - můžete to prosím potvrdit? Ke stížnosti Vás potom tedy vede výkuní cena, kterou jste čekali vyšší? Uvádíte, že vám byla po roce a půl od nákupu vozu nabídnuta „polovina“. Jak to prosím myslíte - polovina čeho? Původní prodejní ceny?
Děkuji za upřesnění, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.5.2017 18:26, před 8 lety


Lenka Tuzová

Vážená paní Míková,
datum na kupní smlouvě je opravdu říjen 2015, avšak neuznaná reklamace probehla v unoru 2016 (omlouvám se za zmatení).
Ke stížnosti nás především vede to, že nás prodejce dostatečně neinformoval o stavu vozidla a naprosto vynechal přetočení tachometru. Dále, máte vozidla uvedena v databázi, po kontaktu s operátorem společnosti AAA auto, kdy bylo řečeno, že výkupní cena vozu by se měla pohybovat kolem 150.000kč a na pobočce sděleno, že tak za 100.000kč a můžeme být vůbec rádi. Poté se s námi odmítli na prodejně dále bavit, když jsme se jich zeptali, jak je možné že vozidlo mělo stočeny tachometr, když nám to nikdo neřekl a ohrazovali se, že to máme v papírech. Ano, ale technika Vašich prodejců je opravdu zajímavá, na schválení jsme čekali celý den a pro mne v 7.měsící těhotenstvi to bylo dosti náročné, tudíž jsme na konci dne kdy nám donesli všech papíry se slovy ,,V pořádku, už stačí jen podepsat, stejně vše víte, vozidlo jste viděli a vyzkoušeli." Ano naše chyba, každopádně pristup strašný. Až budeme do budoucna kupovat jiné auto, u Vaší společnosti to určitě nebude.
Hezký den Lenka Tuzová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2017 10:52, před 8 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2017 07:42, před 8 lety

Jelikož se mezi stranami sporu nepodařilo nalézt smírné řešení, stížnost uzavíráme. Spotřebitelka má ještě možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.