Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes jsem dostala výhrůžný e-mail podepsaný ředitele Kovaříkem, že jsem povinna okamžitě zaplatit 5.295,- Kč, jinak mi bude odpojen plynoměr.
Chci zdůraznit, že nejsem a nikdy jsem nebyla dlužníkem ČEZ. Respektovala jsem zvyšování záloh až do září minulého roku.
Při zálohách, které jsem měli, nám byla vrácena v srpnu 2016 částka 1.890,- Kč a zároveň znovu zvýšena měsíční záloha z 1.900,- Kč na 2.550,- Kč.
Výhružný dopis, který mi byl zaslán, že dlužíme 5.295,- Kč včetně pokuty považuji za naprosto nekorektní jednání. Nejsou respektovány ani jednoduché kupecké počty, že za každý měsíc zaplatíme zálohu 1.900,- Kč. Pracovníci ČEZ Prodeje se ani neobtěžovali vypočítat rozdíl mezi 1.900 a 2.550,- Kč.
Změny záloh jsou pouze jednostranným rozhodnutím. Příště se také může stát, že mi ČEZ Prodej zvedne měsíční zálohy na 5.000,- Kč. Podpis pana ředitele jako ředitele oddělení Péče o zákazníka je poněkud úsměvný.
Děkuji a jsem s úctou
A.Císařová
respektování záloh ve výši 1900,- Kč.
|
Tweet |
V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, je stanoveno, že dodavatel plynu či elektřiny po spotřebiteli může požadovat zálohové platby na dodávku plynu či elektřiny, nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby plynu či elektřiny v následujícím zúčtovacím období.
Zákon dále neuvádí, z čeho lze usuzovat předpokládanou spotřeby plynu, ale jelikož uvádí, že by se mělo jednat o důvodně předpokládanou spotřebu plynu, lze užít i údaje o výši spotřeby za minulé zúčtovací období. Výše záloh by tedy měla odpovídat v souhrnu částce, kterou spotřebitel skutečně za minulý rok zaplatil.
Pokud by tomu tato částka neodpovídala, měla by společnost odůvodnit, na základě čeho tuto výši zálohy požaduje v souladu s výše uvedeným ustanovením. Veškeré jednání se společností doporučujeme činit písemnou formou.
Jestliže by společnost nedokázala výši záloh odůvodnit a přesto by zálohy nechtěla snížit na odpovídající částku, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je dozorovým orgánem dodavatelů energií.
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.