Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
v pátek 14.4 jsem navštívil autocentru ESA v Olomouci, kde jsem si o několik dnů dříve přes webové stránky zarezervoval auto Volkswagen Touran v ceně 360.000. Během čtvrtka (13.4.) jsem byl několikrát telefonicky kontaktován pracovníky Auto ESA (call centra i manažerem prodejny), že jsou pro mě připraveny slevy, pokud bych si pro auto přijel již ve čtvrtek. Po naléhání pracovníků Auto Esa jsme se dohodli, že auto si přijedu prohlédnout v pátek pod stejným příslibem udělení slev v hodnotě až 15.000 Kč. V pátek jsem naštivil prodejnu v Olomouci, auto si prohlédl, projel a měl jsem o něj zájem. Přistoupili jsme tedy k jednání o ceně a financování. Během jednání o financování jsem měl poprvé možnost setkat se s podmínkami akční ceny vozu. Webové stránky totiž tyto podmínky neuvádějí a nabízejí propočet financování, který kupujícího uvádí ve falešnou víru, že akční cena se na něj vztahuje bez dalších doplňkových podmínek, jako je např. podmínka nulové akontace. (Mimochodem, jěště během čtvrtka jsem pro jistotu kontaktoval finanční tým Auto ESA, aby mi provedl závaznější nabídku financování, než je ta co nabízejí webové stránky. Odpovědí finančního týmu bylo, ať neváhám a běžím pro auto neb je o něj velký zájem. Žádná finanční nabídka zpracována nebyla).
Jelikož jsem o auto měl opravdový zájem, dohodli jsme se na způsobu financování a auto jsem se rozdohl koupit.
Nicméně k ceně vozu mi byl připočítán poplatek za úhradou balíčku doplňkových služeb ve výši 3950,-Kč. Jelikož se jedná o auto dovezené z Německa, nelze u něj prověřit stav kilometrů a o balíček doplňkových služeb jsem neměl zájem. Bylo mi řečeno,že je to povinná věc a auto bez těchto doplňkových služeb nelze koupit. Rovněž jsem plně nesouhlasil s poplatkem za přepis vozidla, který mi byl automaticky naúčtován, aniž by se mě někdo ptal, zda mám o službu zájem. Když jsme se dotazoval v čem spočívá tako služba a proč bych ji měl využít, bylo mi zděleno, že si vše mohu zařídit sám cestou do Prahy, ale že mám počítat s tím, že mohu v Praze několik dnů čekat na to, až se mi někdo z Auto ESA bude věnovat a přepis se mnou řešit. Tudíž si mám raději službu koupit.
Při uzávírání smlouvy jsem rovněž několikrát upozorňoval, že mám nárok na slibovanou slevu (podle webových stránek, kde jsem se registroval až 30 000 Kč, podle telefonátů od pracovníku Auto ESA minimálně do výše až 15 000 Kč). Žádná sleva mi ovšem přidělena nebyla s vysvětlením, že to prostě není možné.
Jednáním Auto ESA jsem velmi rozčarován. Webové stránky lákaji k rezervaci vozidla pod příslibem slev, na zákazníka je poté telefonicky vyvíjen nátlak, aby co nejdříje navštívil pobočku, slevy jsou nadále přislíbeny. Při zájmu o vozidlo jsou pak slevy zamlčeny, k prodejní ceně jsou automaticky přidány dopňkové balíčky a není ani možné se doplňkových služeb zřeknout. Což mi v případě doplňkových služem připadá až za hranou trestního práva přičemž ty ostatní praktiky jsou přinejmenším známkou nekalých obchodních praktik připomínajících znamý fenomén "Šmejdů" z předváděcích akcí.
Možnost zřeknutí se dopňkových služeb, uplatnění slibovaných slev, transparentní iformováni o akčních cenách.
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Vážený pane Novotný,
Velice nás mrzí, že jste se při nákupu Vašeho vozidla setkal se situací, kterou popisujete ve svém podnětu. Dovolte proto abych Vás informoval, že služby popisované jako „Balíček doplňkových služeb“ nejsou povinnou položkou a jejich nákup je čistě na zvážení zákazníka. Jestliže došlo k chybné interpretaci této možnosti, přijměte prosím naší omluvu. Svůj požadavek na odúčtování částky za zmíněnou službu odešlete prosím na adresu reditel@autoesa.cz, kde bude vše vyřízeno k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Patrik Spurný
Auto ESA
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.