Společnost


Cargo International CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15693Náhrada škody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2017, před 8 lety

Leoš Volf

Znění stížnosti

Dobrý den. Koupil jsem přes inzerát od jedné paní počítačový stůl, a protože jsem neměl vlastní odvoz, zadal jsem přepravu přepravní firmě Cargo International. V den dodání stolu mi bylo telefonicky sděleno, že během přepravy stolu došlo k jeho velkému poškození, a jestli mám zájem jej převzít. Souhlasil jsem s jeho převzetím, a bylo telefonicky dohodnuto, že pořídím fotodokumentaci při převzetí stolu a že mi po zaslání Žádosti o náhradu škody následně firma Cargo škodu uhradí. Stůl byl vyroben na zakázku z masivu a zaplatil jsem za něj 4900,- Kč. Za přepravu jsem zaplatil dalších 739,- Kč.

Po odeslání Žádosti o náhradu škody spolu s fotodokumentací, mi po nějaké době firma Cargo International zaslala na účet částku 2702,- Kč s tvrzením, že mají nějaké potíže s pojišťovnou. Protože jsem přesvědčen, že podle Občanského zákoníku mám nárok na úhradu škody v plné výši, odpověděl jsem, že se mne jejich problémy s pojišťovnou netýkají a požádal jsem o doplacení částky 2198,- Kč. Na to jsem dne 15. 2. 2017 dostal mailem odpověď, že můj případ znovu posoudili, uznali můj nárok, a slíbili, že mi částku ve výši 2198,- Kč doplatí. Do dnešního jsem však nedoplatek neobdržel, ačkoliv jsem k tomu firmu Cargo několikrát vyzval mailem.

Ještě bych dodal, že dle předběžných odhadů od několika truhlářů by oprava stolu stála minimálně 6500,- Kč.


Požadované řešení

Touto cestou vyzývám firmu Cargo International, aby se k případu postavila čelem a doplatila způsobenou škodu, tzn. částku 2198,- Kč na můj účet č. 889372/3500, v nejbližším možném termínu, abych nemusel obtěžovat přetížené české soudy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2017 11:21, před 8 lety

Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Odmítne-li zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.

Spotřebitel také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradil za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.

V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2017 17:40, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.