Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#15702Poškozené zboží, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2017, před 8 lety

Martin Pavlíček

Znění stížnosti

Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o pomoc v následujícím problému.

15. 3. jsem si objednal myčku přes internet u firmy Internet Mall.

21. 3. myčku přivezli. Balení nevykazovalo známky poškození, žádný ochranný polystyrén nebyl promáčklý nebo zlomený, všechno bylo v pořádku. Vzhledem ale k tomu, že u nás probíhá rekonstrukce bytu, myčku jsem nevybaloval.

18. 4. při montáži nové kuchyňské linky jsem myčku vybalil a zjistil, že má silně promáčklý boční plech v zadní části. Ihned jsem kontaktoval prodejce. Požádali mě, abych jim poslal fotky poškožení na reklamace@mall.cz. Ty jsem jim ihned zaslal.

20. 4. přišla následující odpověď:
"Dobrý den, pane Pavlíčku,
reaguji na Vaši připomínku ohledně rozporu s kupní smlouvou, a to dodání poškozeného zboží. Váš požadavek byl bohužel zamítnut s tímto odůvodněním:
Veřejné obchodní podmínky ukládají povinnost nahlásit rozpor s kupní smlouvou bezodkladně s přihlédnutím k povaze věci. Po zvážení Vaší situace jsme dospěli k závěru, že ve Vašem případě byla doba od dodání zboží a ohlášení rozporu, tedy poškození, nepřiměřená. Nyní již bohužel není prokazatelné, zda poškození vzniklo před expedicí, expedicí, či nevhodnou manipulací u Vás.
Děkuji za pochopení a mrzí mě, že Vám v tomto případě nemůžu vyjít vstříc."

Argumentoval jsem tím, že spotřebitel není omezen žádnou lhůtou, kdy by musel výrobek vyjmout z obalu a uvézt jej do provozu. Zmínil jsem i § 2104.

21. 4. přišla odpověď:
"Bohužel dle potvrzení od dopravní společnosti, které Vám zasíláme v příloze, bylo toto zboží převzato zcela bez výhrad. V tomto případě, bohužel není možné využití odstoupení od kupní smlouvy a tedy zboží svézt a vyměnit. K řešení situace je, ale možné využít reklamační lhůtu dvou let."

Ano, zboží jsem převzal v neporušeném obalu, tudíž bez výhrad. Opět jsem argumentoval občanským zákoníkem. Na to mi přišla poslední odpověď:
"V případě, že zboží nemá poškozený obal je nutné poškození hlásit bez zbytečných odkladů. Tato doba je dle obchodních podmínek stanovena na 3 pracovní dny. Bohužel ve Vašem případě tato doba nebyla dodržena, a proto není možné uznat Váš nárok na výměnu zboží."

Bohužel už nevím, co dál...

Díky


Produkt

Myčka ELECTROLUX ESL4500LO, sériové číslo: 70959178


Požadované řešení

Výměna zboží, o myčku mám zájem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2017 11:10, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě v prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.5.2017 18:41, před 8 lety

Vážený pane Pavlíčku,


je mi velice líto, že Vám vznikly nepříjemnosti při nákupu u naší společnosti.

Celou situaci jsem prověřila a samozřejmě zajistíme výměnu výrobku. V případě, že byste již o něj neměl zájem, zajistíme vrácení platby.
Prosím, kolega Vás již informovat do emailu, zdali máte možnost nám výrobek dopravit či budete mít zájem o svoz od naší společnosti.
Poprosila bych Vás tedy o zpětnou reakci na naše reklamační oddělení, abychom mohli tuto nepříjemnou situaci uzavřít a pro Vás zajistit nové zboží či vrácení platby.

Děkuji za pochopení a přeji Vám hezký den.

Kristina Svatíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.5.2017 08:43, před 8 lety


Martin Pavlíček

Hodnocení:

Komentář: Výrobek jsem úspěšně vyměnil za nový. I když jsem s vyřešením nakonec spokojený, nejsem spokojený s počátečním přístupem společnosti Mall. Kdybych tuto záležitost neřešil dál, zůstala by mi pomlácená myčka, na kterou by mi nikdo neuznal případnou záruční opravu.