Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Koupila jsem si u uvedené společnosti notebook Asus X205TA, dne 18.1.2016.
Dne 9.8.2016 jsem výrobek poprvé reklamovala s popisem vady: „i když svítí diodka nabíjení, tak nejde zapnout“. Notebook byl opraven v rámci záruky, technici vyměnili základní desku. Jednalo se tak o oprávněnou reklamaci.
Následovala druhá reklamace z 16.3.2017, kdy se jednalo o shodnou závadu: „i když svítí diodka nabíjení, tak nejde zapnout.“ I tentokrát se vada projevila, notebook byl v servisu opraven, podruhé byla vyměněna základní deska. Reklamace byla shledána podruhé oprávněnou.
Naposledy jsem notebook předávala dne 3.4.2017 s udanou vadou: „notebook nejde zapnout“ opět jej odeslali do servisu, s mým požadavkem na odstoupení od kupní smlouvy a připomínkou, že se jedná již o třetí reklamaci.
V servisu se závada neprojevila, prodejce uvedl, že na prodejně notebook testovali a že funguje.
Bohužel jsem si nenatočila na video (jak mi doporučovala slečna, co v Datartu reklamaci následně vyřizovala), že notebook při třetí reklamaci skutečně nešel zapnout, což zkoušel i pracovník, který reklamaci přijímal. Nyní toto nechtějí uznat a tvrdí, že celou dobu šel!!
Přestože skutečně nešel zapnout, Datart reklamaci neuznal. Mám tak notebook, ve kterém jsem bez náhrady při výměně desky dvakrát ztratila veškerá data, který jsem již kvůli reklamacím x týdnů nemohla bez náhrady používat.
Žádám odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Tento produkt je nekvalitní a pro účely, pro jaké je notebook běžně používán, již naprosto nepoužitelný. Nemám důvěru v něm rozdělat jakoukoli práci, kterou co 5 minut nebudu zálohovat, s nejistotou, kdy tento nekvalitní produkt opět přestane pracovat a bude se komplet měnit celá deska.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.