Společnost


BENHOME s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15728Dodavatel mi nevrátil celou kupní částku a poštovné za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2017, před 8 lety

Jana Běhounková

Znění stížnosti

Dobrý den. Na internetových stránkách www.benco.cz jsem zakoupila 2 fóliovníky. Jeden fóliovník měl na několika místech prořízlou fólii. Po neuznané reklamaci dodavatelem jsem doporučeným dopisem odstoupila v zákonné lhůtě 14 dnů od kupní smlouvy, kde jsem uvedla důvod vrácení zboží a cenu poštovného za odeslání zboží zpět. Za dodaný poškozený fóliovník mi dodavatel vrátil 50% kupní ceny tj. 300Kč. Dluží mi zbývající částku za fóliovník tj. 299Kč a 178Kč za vrácení balíku Českou poštou.
Děkuji za kladné vyřízení


Produkt

Fóliovník balkónový plastový - 3patra, kat. č.: 134028


Požadované řešení

Prosím o vrácení zbytku kupní ceny a poštovného v celkové částce 477Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2017 09:24, před 8 lety

V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy i prostřednictvím e-shopu, je spotřebitel ze zákona oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Prodávající má rovněž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží ke spotřebiteli, které od něho na základě smlouvy přijal. Výslovně zákon uvádí i povinnost vracet cenu dopravy. Pokud však spotřebitel využil dražší z nabízených způsobů dodání, vrací se jen ty náklady za nejlevnější variantu. Peníze musí podnikatel vydat stejným způsobem, jakým bylo placeno.

Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Spotřebitel má právo zboží po převzetí rozbalit, prohlédnout a popřípadě vyzkoušet, pokud se tím nezhorší jeho jakost. Prodejce tedy není oprávněn odmítnout odstoupení od smlouvy spotřebitele, pokud bylo učiněno řádně a včas, avšak v případě poškození zboží spotřebitelem dle výše uvedených pravidel si může poměrně snížit vracenou kupní cenu. Každý takový postup je však nutné zákazníkovi odůvodnit. Nebude-li spotřebitel s výší vrácené částky souhlasit, může se obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, případně postupovat soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Za zpětné poštovné vynaložené spotřebitelem při odstupování od smlouvy však prodávající není dle zákona povinen poskytnout spotřebiteli žádnou náhradu. Tuto povinnost má prodávající pouze v případě, že spotřebitele neupozornil na povinnost nést tyto náklady v rámci zákonem vyžadovaných předsmluvních informací například v obchodních podmínkách.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 13:58, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.