Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po půlročním používání granitové kuchyňské baterie se začala odlupovat barva kolem perlátoru i v místech, kam se běžnými prostředky nedostanete. Evidentně nezvládnutá povrchová úprava materiálu byla při reklamaci ohodnocena odborným okem pana Krištofa (majitel firmy) jako mechanické poškození a tudíž neoprávněná reklamace. Není šance reklamovat vadný výrobek.
Lákavě zpracované webové stránky, ale ne vše je na nich pravdivé. V popisu produktu je uvedeno: "odolné, neloupající, nepoškrábou se".
Aquastone AQ 2561 hliníková vodovodní baterie
Žádali jsme výměnu zboží za nové. Pořídili novou baterii od jiného dodavatele, abychom tu vadnou poslali zpět. Bez úspěchu.
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Rezignuji na další řešení mojí reklamace.
Jen mne opětovně zaráží, jaké úsilí musí spotřebitel vynaložit, aby se domohl svého práva a spravedlnosti vůči prodejcům. Prodejce zhlédne reklamovaný produkt pouhým okem bez jakékoliv kvalifikace a okamžitě vyvodí negativní závěry vůči spotřebiteli. Kdežto spotřebitel musí oslovit soudního znalce, postupovat soudní cestou a vynaložit nemalé úsilí, aby se domohl práva. Legislativa našeho státu je v některých směrech ubohá.
Naštěstí nejsou všichni prodejci stejní a mám i pozitivní zkušenosti v oblasti reklamací, kterým se při dnešním heuristickém stylu výroby člověk nevyhne.
Chtěl bych poděkovat vašemu týmu za ochotu a pomoc, kterou do budoucna dozajista využiji. Obdivuji vaši trpělivost a nadšení, kterým pomáháte obyčejným lidem.
Ať se vám daří.