Společnost


Central Import s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#15754Nedodržení podmínek při reklamaci zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2017, před 8 lety

Miloš Koldinský

Znění stížnosti

Dne 3.3.2017 jsme odeslali k reklamaci telefon Iphone 5S, zásilka byla přebrána 6.3.2017 poté jsme měsíc podle zákona čekali na vyjádření obchodu k naší reklamci ke které jsem podle pokynů přidali vše potřebné(fakturu, záruční list, průvodní dopis s popisem závady a kontaktní údaje na kterých jsme k zastižení. Vše jak si obchod žádá ve svých podmínkách.

Po měsíce nečinnosti, ze strany obchodu, jsme kontaktovali prodejce s žádostí o informaci, zda je reklamace vyřízena. Arogantním tónem nám bylo sděleno, že je reklamace zamítnuta a že tuto informaci zaslali na mail, který podle jejich záznamu měl být náš(nebyl a nebyl nikoho z naší rodiny). Už vůbec nebyl zmíněn v průvodním dopise, kde byly uvedeny všechny kontaktní údaje tak, aby nás zastihli vždy. Poté s námi obchod přestal komunikovat.

Dle obchodních podmínek uvedených na stránkách obchodu jsme vyplnili žádost o odstoupení od smlouvy a žádali jsme vrácení peněz dle zákona a opět jsme přiložili všechny potřebné dokumenty, které jsou potřeba k vyřízení.

Ani v této situaci s námi obchod nekomunikuje a opět není schopný dodržet své obchodní podmínky, které uvádí na internetovém obchodě.


Produkt

Iphone 5S 16gb


Požadované řešení

Vrácení plné částky za zakoupený telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2017 11:41, před 8 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodl na delší lhůtě. Jak uvedl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, že k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.

Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne.

K tomu, aby mohla být reklamace vyřízena včas, je také požadována potřebná součinnost spotřebitele. Pokud by spotřebitel omylem uvedl nesprávné kontaktní údaje nebo by úmyslně mařil pokusy prodávajícího doručit mu zprávu o vyřízení reklamace, jde to k jeho tíži. Prodávající však musí prokázat, že se opravdu pokoušel spotřebitele informovat o vyřízení reklamace (např. prokázat, že skutečně zasílal e-mailovou zprávu na spotřebitelem uvedenou e-mailovou adresu).

Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2017 19:01, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.