Společnost


OBI Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15759Neuznaná reklamácia - samovoľné prasknutie bezpečnostného skla

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2017, před 8 lety

Gabriela Hojgrová

Znění stížnosti

Dňa 26. 2. 2017 som v predajni OBI, Horní Lán 2, Olomouc zakúpila Sprchový kout SANOTECHNIK TW90S (4865838), cena: 3.099,- Kč. Pri montáži sprchového kúta (dňa 24. 3. 2017)nám bočné sklo explodovalo v rukách-došlo k samovoľnému prasknutiu bezpečnostného skla. Sklo nebolo porušené, pri montáži nedošlo k nárazu skla s iným predmetom. Bola poškodená umývadlová skrinka a sklo bolo rozletené v niekoľkých miestnostiach. Vzhľadom k vzdialenosti k predajni v Olomouci(cez 60 km) som reklamáciu okamžite riešila telefonický a následne som odoslala túto reklamáciu spolu s fotkami i s dokladom o kúpe e-mailom.

Vzhľadom k tomu, že sme zostali bez sprchového kúta, žiadala som o čo najrýchlejšie vybavenie mojej reklamácie.
27.3.2017 som obdržala reklamačný list bez razítka, bez podpisu.

Dňa 29.3.2017 mi len telefonicky oznámili, že reklamácia nebola uznaná, na sklo sa nevzťahuje záruka. Nedostala som žiadne písomnu odpoveď na reklamáciu.


Produkt

Sanotechnik TW90S Sprchový kout čtvrtkruhový 90 cm x 90 cm x 180 cm


Požadované řešení

Požadujem dodanie 1 ks bočného náhradného bezpečnostného skla do sprchového kúta SANOTECHNIK, prípadne vrátenie pomernej čiastky na zakúpenie nového skla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2017 16:28, před 8 lety

K ujednáním, která omezují spotřebitelku na právech z vadného plnění se nepřihlíží. Není tedy možné, aby se na součást výrobku nevztahovala ustanovení občanského zákoníku o právech z vadného plnění, nestanoví-li tak zákon.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2017 10:41, před 7 lety

Spotřebitelka nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.