Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15766Neoprávněně účtované poplatky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2017, před 8 lety

Rostislav Srstka

Znění stížnosti

Přihlásil jsem se do seznamovací služby, kterou provozuje společnost Dateyard AG. pomocí karty jsem zaplatil za platnost služby na jeden měsíc. Jak jsem teď zjistil, společnost mi z účtu přes údaje karty účtuje částku 499,- Kč každý měsíc a to po dobu již min. 4 měsíců a to přesto, že jsem nikde nepotvrdil trvalou platbu. Seznamku již dávno nepoužívám. V této věci jsem zatím nic nedělal, proto že už ani nevím, jak se příslušná stránka jmenovala, neznám ani heslo a přihlašovací jméno.
Peníze odchází prostřednictvím adresy - DYAG* WWW.DYFAQ.COM, CH


Produkt

Dateyard AG - on-line seznamovací služba


Požadované řešení

Okamžité ukončení členství v této seznamce a ukončení platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2017 20:54, před 8 lety

Pokud se spotřebitel zaregistroval na online seznamce prostřednictvím internetu na dálku, výpověď smluvního vztahu nemusí zasílat dopisem či faxem, postačí e-mail. Pokud se totiž spotřebitelé jedním kliknutím zavazují společnosti k plnění, je třeba považovat ve vztahu ke spotřebiteli za nepřiměřené ujednání, které zkracuje jeho práva dle § 1815 občanského zákoníku, tedy v obchodních podmínkách obsažený požadavek zasílat výpověď smluvního vztahu prostřednictvím dopisu do zahraničí či prostřednictvím faxu, má-li společnost e-mailovou adresu. Takovéto ujednání je zakázané a nemělo by se k němu přihlížet.

Je třeba však dávat pozor na automatické prodloužení smlouvy. Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut. Pokud v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst a spotřebitel byl o prolongaci při uzavírání smlouvy o placeném členství informován, je povinen částku uhradit, pokud smlouvu nevypověděl ve lhůtě 14 dnů před uplynutím doby členství. O automatickém prodloužení smlouvy musí být spotřebitel informován zřetelně a viditelně již před samotným uzavřením smlouvy přímo při registraci, popř. zřízení VIP účtu. Odkaz v obchodních podmínkách nestačí.

Spotřebitel má vždy možnost smlouvu v jejím průběhu vypovědět. Informaci o výpovědní lhůtě nalezne ve všeobecných obchodních podmínkách. Smlouvu může vypovědět i poté, co dojde k automatickému prodloužení. Předejde tak dalšímu prodloužení do budoucna.

Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Společnost v obchodních podmínkách žádnou výpovědní lhůtu neuvádí.

Pokud společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Stačí, pokud spotřebitel doloží, že smlouvu vypověděl ve lhůtě stanovené v obchodních podmínkách. Pokud spotřebitel podal výpověď, závazek byl ukončen ke dni účinnosti této výpovědi. Od tohoto dne společnost také nesmí žádat žádné peněžní prostředky, neboť smluvní vztah byl k tomuto dni ukončen.

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel po prokazatelném podání výpovědi smluvního vztahu zažádat svoji bankovní společnost o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení VIP členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2017 21:20, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.