Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den do seznamky jenjednanoc jsem se zaregistroval 29.08.2016
a zaplatil VIP na jeden měsíc,ale 13.09.2016 jsem svůj profil zrušil
a domníval jsem se že tí rušim i členství i platbu.Když jsem platil kartou nikde si nejsem vědom toho že to je automatika.Chodí mi upomínky o zaplacení tak jsem zaplatil 73 EUR a napsal jsem jim email že ruším členství k 19.04.2017.Bylo mi odepsáno že mé členství končí k 26.04.2017 pokud jsem postupoval podle smluvních podmínek.Můj profil jsem od 13.09.2016 nenavštívil je zrušen.
Děkuji p.krivanek
ukončit smlouvu a členství
|
Tweet |
Předplacením členství na zkušební období uzavírá spotřebitel smlouvu o poskytování služeb, čímž zároveň dává souhlas s jejími obchodními podmínkami. Společnost umožňuje vypovědět smlouvu pouze do doby 14 dnů před uplynutím sjednané délky závazku. Není-li tak učiněno, smlouva se automaticky obnovuje. Automatická prolongace smlouvy není zakázána. Pouhé smazání profilu však nestačí.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Společnost musí respektovat rozhodnutí spotřebitele závazek ukončit. Pokud společnost výpověď smlouvy akceptovala a neexistuje-li jiný právní důvod, na základě kterého by mohla společnost vymáhat údajnou dlužnou částku, není spotřebitel povinen nic platit. K prokázání toho, že smlouva byla již vypovězena, bude vhodné si uchovat email, ve kterém společnost výpověď potvrdila.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Má-li spotřebitel důvodné podezření na podvodné jednání ze strany společnosti, lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel zažádat svoji bankovní společnost o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení VIP členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dále je vhodné společnost písemně požádat o odstranění svých osobních údajů z její databáze. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat, neboť nemá právní důvod, na základě kterého by mohla osobní údaje zpracovávat (bez souhlasu spotřebitele není možné zpracovávat jeho osobní údaje, protože smluvní vztah byl výpovědí ukončen pohledávka společnosti je vymáhána neoprávněně). Zpracováním osobních údajů se pak myslí široký okruh činností, jakými lze s osobními údaji nakládat (shromažďovat je, předávat, používat, upravovat atd.).
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.