Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.4.2017 jsem zaslala k reklamaci Hoverboard s reproduktorem zakoupený u firmy Fidemia Group s.r.o. v ceně 4999,- Kč . Po telefonické domluvě jsem ho zaslala zpět z důvodu výměny baterie prý obratem zašlou zpět.Od té dobý telefon nedostupný na email nereagují.Na poště jsem zjistila , že si ho na poště vyzvedli 11.4.2017 . V tento okamžik nemám vlastně nic zaplatila jsem za zboží poslala k reklamaci.Firma vůbec nereaguje !!!
Hoverboard Standart černý s bluetooth reproduktorem
Chtěla bych , aby se vyměnila baterie a zboží bylo zasláno zpět tak jak jsem se s firmou po telefonické hovoru domluvila.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodl na delší lhůtě. Jak uvedl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, že k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitelku vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byla s reklamací úspěšná či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne.
K tomu, aby mohla být reklamace vyřízena včas, je také požadována potřebná součinnost spotřebitelky. Pokud by spotřebitelka omylem uvedla nesprávné kontaktní údaje nebo by úmyslně mařila pokusy prodávajícího doručit jí zprávu o vyřízení reklamace, jde to k její tíži. Prodávající však musí prokázat, že se opravdu pokoušel spotřebitelku informovat o vyřízení reklamace (např. prokázat, že skutečně zasílal sms zprávu na spotřebitelkou uvedené telefonní číslo).
Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.