Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 18.9.2014 bylo moje vozidlo poškozeno vozidlem pojištěným u výše uvedené pojišťovny. Škoda byla vyhodnocena jako totální. Hodnotu využitelných zbytků vozidla stanovila ČPP 17.10.2014 na 7500 Kč a ihned ji od plnění odečetla. Teprve na moji žádost mi dne 13.2.2015 byl písemně sdělěn kontakt na konkrétního zájemce, který vyplatí za vozidlo 3100 Kč. Přestože mi tímto ČPP dala konkrétní důkaz o hodnotě zbytků vozidla, i po nekonečné korespondenci mi odmítá doplatit rozdíl, t.j. 4400 Kč. Podotýkám, že časové prodlevy v řešení problému nevznikly mojí vinou. Na odpověď na můj dopis jsem mnohdy dlouho čekala a někdy i upomínala.
Reakci na poslední dopis od ČPP ze dne 8.9.2016 jsem musela odložit z důvodu nemoci a navazuji nyní.
S pozdravem Ludmila Heřmánková
poj. událost č. 2146027807
Požaduji vyplacení rozdílu, t.j. 4400 Kč, na který mám právo.
|
Tweet |
Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozená právo na náhradu škody od pojišťovny, se kterou má škůdce uzavřenou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Nahrazuje se skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozené vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na navrácení do stavu před poškozením. Účelem zavedení povinného ručení je zajistit poškozené plnou náhradu skutečné škody.
Rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byla poškozená nucena vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozenou a neodůvodněně ji znevýhodňovat oproti škůdci. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné věc uvést do stavu před pojistnou událostí.
Pokud spotřebitelka s likvidací pojistné události nesouhlasí, měla by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. Více o dané problematice je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3309/nesouhlas-s-kracenim-pojistneho-plneni-z-povinneho-ruceni.
Nebude-li spotřebitelka se svou argumentací úspěšná, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.