Společnost


VIVANTIS a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15791Ponížení vrácené částky z důvodu opotřebení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
26.04.2017, před 8 lety

Miroslav Nobilis

Znění stížnosti

Dobrý den,
prostřednictvím e-shopu firmy Vivantis zakoupil hodinky Secco Classic za cenu 545,- Kš s DPH. Dne 9.3.2017 jsem si je vyzvedl na výdejním místě v Praze. Doma jsem je rozbalil, prohlédl, zjistil že mi nevyhovují a vrátil do originálního obalu. Dne 16.3.2017 jsem je na tomtéž odběrném místě vrátil s tím, že mi budou do 14 dní vráceny peníze. Dne 3.4.2017 dorazila na můj účet částka 395,- Kč. Na můj telefonický dotaz jsem se nejprve dozvěděl, že se mnou tuto věc měl někdo řešit po telefonu a pak jsem byl ujištěn pracovnicí Vivantisu, že to prověří. Dne 4.4.2017 jsem dostal mail v němž byly důvody ponížení částky vysvětleny takto:

"Z důvodu známek nošení hodinek, byla vrácená ponížená částka 395,- Kč."

Kontaktoval jsem firmu Vivantis mailem ještě několikrát, s tím, že jsem hodinky skutečně nenosil, ale firma trvá na svém, odvolává se přitom na znění obchodních podmínek, že na to má právo.
Závěrem bych chtěl říci, že částka o kterou se jedná, není pro mne nijak vysoká, dá se říci, že pomalu nedosahuje cenu jídla ve slušné restauraci, ale také se to dá otočit tak, že firma si strhla za neexistující opotřebení skoro třetinu ceny výrobku.
Vadí mi zkrátka jednání firmy Vivantis a udělám vše pro to, aby vešlo ve všeobecnou známost. Děkuji.
Ing. Miroslav Nobilis


Produkt

Hodinky Secco Classic A2257/1-419, VČ bohužel neznám, k dispozici mám prodejní doklad, potvrzený formulář odstoupení od kupní smlouvy.


Požadované řešení

Vrácení zbytku ceny hodinek , tj. 150,- Kč.
Na omluvě netrvám, obrázek o jejich podnikání jsem si udělal a nezměním ho.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2017 12:30, před 8 lety

Obecně platí, že právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů je v případě smluv uzavřených distančním způsobem proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout v kamenném obchodě. Proto by měl spotřebitel zacházet se zbožím pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně.

Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládáním s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud prodávající sníží částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil a měl by prokázat, že mu vznikly náklady, aby uvedl zboží do původního stavu. Ke znění obchodních podmínek, které se odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele, se nepřihlíží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2017 18:51, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.