Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
mám auto Škoda Superb z roku 2010, kde dochází k rezivění levých zadních dveří na spodní straně. Záruka na prorezivění je u Škoda Auto 12 let. První reklamaci jsem řešil s autorizovaným servisem, který konzultoval problém s výrobním závodem. Reklamace byla zamítnuta, prý se jedná a mechanické poškození. Zaslal jsem foto závady rovnou do výrobního závodu na oddělené péče o zákazníky - znovu zamítnuto. Radil jsem se s odborníkem, který sdělil, že mechanické poškození nemůže být na dveřích v prostoru nad prahem ani na náběžných hranách. Zároveň změřil elektronickým tloušťkoměrem nátěr a zjistil, že ve spodní části dveří je tloušťka o cca 30 mikronů nižší než v ostatních partiích dveří. Tyto informace jsem do oddělení péče o zákazníky ve Škoda a.a.s. zaslal, odpověď je, že trvají na původním vyjídření, aniž by komentovali zjištěné skutečnosti.
Nákres měření, fotografie mám stále k dispozici. Oddělení péče o zákazníky na základě nových mnou poskytnutých údajů neprojevilo zájem se znovu na automobil podívat.
Škoda Superb kombi TDI GSG, první registrace 17.9.2010, VIN TMBJF73T3B9019805, RZ 6C19119
Protože se stále domnívám, že se jedná o výrobní vadu způsobenou nedokonalým nástřikem, požaduji bezplatnou opravu v rámci poskytované záruky na prorezivění 12 let.
|
Tweet |
Pokud nejsou stanoveny zvláštní podmínky smluvní záruky nad zákonnou dvouletou, tak se uplatňují ustanovení o záruce dle občanského práva.
Na vyřízení reklamace má pak prodejce nejvýše 30 dnů dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě zamítnuté reklamace je prodejce povinen zamítnutí řádně písemně odůvodnit dle § 19 odst.1 zákona o ochraně spořebitele. Je otázkou, zda vůbec může dojít ke zrezivění části automobilu mechanickým poškozením. To by ale opravdu musel posoudit až odborník na věc.
Pokud vzniká rozpor mezi tvrzením prodejce a spotřebitele, a ani po několika reklamacích i s přizvaným odborníkem, není reklamace uznána, nezbývá než se obrátit na soudního znalce v oboru. V případě, že soudní znalec shledá vadu výrobku, a dá tak v soudním znaleckém posudku za pravdu spotřebiteli, náklady na něj je zpětně povinen uhradit prodejce jako nutné náklady reklamace dle § 598 občanského zákoníku.
Společnost ŠKODA AUTO a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.