Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24. 1. 2017 jsem odesílala k reklamaci zboží (Nuribulet), reklamace byla uznána a nový výrobek mi byl zaslán dne 10. 2. 2017. Požádala jsem o proplacení poštovného, které jsem zaplatila za zaslání zboží k reklamaci. Bylo mi napsáno, že mi doklad zaplatí do 14 dnů od reklamace. Tak se nestalo. Po upomínce z 5. 3. 2017 mi oznámili, že mi poslali peníze poukázkou, ale na starou adresu, kde již nebydlím, přičemž reklamace byla již podávána s adresou novou. Přišlo mi ale vysvětlení, že pokud si nikdo poukázku nevyzvedne, tak mě kontaktují a zašlou mi částku na účet, který jim dám. To se nestalo, tak jsem je znovu 4. 4. 2017 kontaktovala a žádala o proplacení s uvedením čísla mého účtu. Nakonec mi do týdne vrátili část poštovného (nejprve jsem jim na začátku ledna reklamovala jen část přístroje, ten se mi ale po týdnu rozbil celý, tak jsem posílala celý, který mi vyměnili), takže mi vrátili poštovné pouze 74 Kč za první reklamaci. Po upomínce, že stále čekám i na druhou částku se mi 18. 4. 2017 ozvali s tím, že peníze odesílali již 20. 2. 2017 na účet (uvedeno číslo účtu, které není moje a které jsem jim nikdy neuváděla). Požadovala jsem tedy obratem ale o zaslání peněz na mnou uvedený účet (který jsem posílala mailem, ale i uváděla přímo v reklamačním protokolu) a ne na číslo, které není moje. Dodnes mi odpověď nepřišla, ani částka za poštovné.
Extraktor Nutribullet 600, č. 100896055
Zaplacení poštovného za reklamované zboží v plné výši, tj. 121 Kč.
|
Tweet |
O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.
K tomu je však třeba dodat, že se vždy jedná o nejnižší možné náklady. Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutnějších.
Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Omlouváme se za chyby a následné opomenutí zákaznického servisu.
Častka za poštovné byla odeslána na účet zákazníka a jako omluva zaslán malý dárek.
Děkujeme za trpělivost a pochopení.
Kateřina Beranová
CCD supervisor
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: