Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
16.12.2014 jsm uzavřela se splečností LAMA 3smlouvy, za každou z nic jsem dostala určitý počet žárovek, 2smlouvy na odběr el. energie jsem nedodržela, ale smlouvu na odběr plynu jsem dodržela.Nevidím proto důvod platit všechny žárovky, jsem ochotna zaplatit část. Žádám o přeštření faktury č. ZK172318.
chci zaplatit pomněrnou čast, nedodržela jsem 2 z 3 smluv, odložit zaplacení faktury dokud můj případ nepřešetříte, děkuji
|
Tweet |
Splnila-li spotřebitelka smluvní podmínku, je společnost povinna svému závazku dostát. Nebude-li možné se společností vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Pokud spotřebitelka zbylé dvě smlouvy ukončila tak, že využila svého práva stanoveného v § 11a odst. 2 a 3 energetického zákona, ruší se i smlouva kupní. Jakmile spotřebitelka od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky (není ale povinna již za ně platit).
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.