Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#15832Zamítnutá reklamace, záruka zaniká

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2017, před 8 lety

Zdeněk Novotný

Znění stížnosti

Dával jsem na reklamaci náramek Xaomi MiBend 2 - důvod reklamace,samovolné uvolňování (vytrhávání) vnitřní měkké gumy náramku.Hrozila ztráta fazole náramku. Guma náramku se vytrhla běžným nošením , jak náramek obepínal zápěstí! Nic méně nechápu, proč jsem ztratil záruku na celý výrobek??? Náramek jsem zakoupil a reklamoval na pobočce v Hradci Králové. Zakoupený koncem prosince. Ještě mě zaskočilo, že zamítnutí reklamace Alze trvalo 29 dní.


Produkt

Fitness náramek Xiaomi MiBand 2


Požadované řešení

Očekával jsem výměnu řemínku a ne zamítnutí reklamace. Náramek jsem zakoupil na Alze z důvodů záruky za 1500Kč. Kdybych tušil, že to takhle dopadne, tak jsem si náramek mohl koupit a Ebay za 600Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2017 07:27, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.5.2017 15:43, před 8 lety

Vážený pane Novotný,

mrzí mě to, podle Vašeho jména se mi nepodařilo dohledat, o jakou reklamaci se jedná. Můžete mi prosím upřesnit její číslo, abych ji mohla prošetřit?

Předem děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.5.2017 15:54, před 8 lety


Zdeněk Novotný

Dobrý den,

Číslo reklamace je RE17007032.
Vydejka reklamace ASRE1709 2836r.

V příloze Vám zasílám foto renomovaného naramku.

Děkuji za ochotu.

Novotný

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.5.2017 15:29, před 8 lety

Vážený pane Novotný,

děkuji moc za upřesnění.

V prvé řadě bych se ráda omluvila za nesprávný výraz "záruka zaniká", který se vloudil do protokolu. Záruka Vám běží samozřejmě dál, jediné co zaniká, je nárok na opravu vad, které souvisí s mechanickým poškozením.

Jako omluvu se mi pro Vás podařilo domluvit výjimku a reklamaci Vám dořešíme k Vaší spokojenosti. Prosím, dodejte nám náramek ideálně přímo na prodejnu, jen našim pracovníkům při příjmu nahlaste číslo CCT4443725. Díky tomuto číslu si dohledají podrobnosti a vše pro Vás na místě vyřídí dobropisem resp. vrácením platby nebo výměnou.

V případě zaslání náramku poštou prosím do průvodního listu uveďte číslo CCT4443725 velmi viditelně, aby nedošlo omylem k jejímu přehlédnutí a následně nevyhovění požadavku.

Věřím, že vše proběhne v pořádku, jak jsme se domluvili.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.5.2017 12:21, před 8 lety


Zdeněk Novotný

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za pomoc. Díky Vám jsem mohl odstoupit od smlouvy. A děkuji i Alze za vstřícnost.