Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na E-shopu www.vyprodejj.cz jsem si objednal zboží Scholl Gel Active Gelové vložky do bot - pánské 2ks a Scholl Gelové vložky do bot Sport Pánské 2ks v celkové hodnotě 712 Kč. Na můj email mi dorazila objednávka č.:190273 platba bankovním převodem, kde mi bylo divné, že zde nebylo č. účtu na který mám převést platbu. Zaslal jsem odpověď s žádostí .účtu. Dorazila odpověď: Dobrý den,děkuji za Váš zájem číslo učtu pro platbu zboží 2970146173/0800 var.symbol číslo objednávky.
Provedl jsem platbu a částka 712 Kč byla odeslaná na daný účet dne 18.4.2017
Dlouho se nic nedělo, napsal jsem 3 emaily, kdy mi dorazí zaplacené zboží a taky jsem se pokouel dovolat na číslo uvedené v kontaktech e-shopu 792 468 178 bohužel email žádná odpověď a tel.čslo hluché. Tak to vypadá, že jsem nalítnul podvodnému E-shopu
děkuji za pomoc
Ľuboš Šutvaj
2 ks Scholl Gel Active Gelové vložky do bot - pánské + 2 ks Scholl Gelové vložky do bot Sport Pánské
Požaduji po společnosti nejlépe dodání zaplaceného zboží nebo vrácení celé zaplacené částky 712 Kč na můj účet
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má možnost případ doplnit o své vyjádření, případně jej uzavřít.
Hodnocení: