Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamovaná čtečka mi byla zakoupena na Alze Holešovice, jako dárek k 70.narozeninám. Společně s čtečkou mi byl zakoupen ochranný kožený obal, do kterého byla čtečka uložena a nikdy nebyla již vyndána z obalu. Fungovala bezvadně, nikdy mi neupadla a v měsíci 03/2017 jsem zjistil, že mi začíná slepnout LCD displej v horní části cca 1 cm šířky. Odnesl jsem čtečku 30.3.k reklamaci na prodejnu Alza Mělník.
Bylo mi sděleno, neuznání z důvodu mechanickému poškození - pádu a nabídnuta oprava za cenu LCD komponenty: 1695 Kč, práce: 300Kč. Ceny uvedeny bez DPH (21%), což jsem odmítl a sdělil svůj nesouhlas s neuznáním záruky. V mé odpovědi na neuznanou záruku jsem Alzu upozornil, že se určitě obrátím o na Vás o pomoc s vyřízením mého požadavku. Zde je kopie mé odpovědi:
Dobrý den,
Se stanoviskem servisu nesouhlasím, tudíž ani nechci provést mimozáruční opravu. Reklamaci budu rozporovat a podstoupím odd.pro reklamace v dTestu, protože čtečka mi nikdy neupadla a stále byla v koženém ochranném pouzdře, které bylo zakoupeno s čtečkou a je uvedeno na přiložené faktuře. Škoda, že tento dárek pochází od alza.cz, s touto organizací jsem měl velké potíže při pořizování mého prvního PC v roce 2005 a zařekl jsem se, že již u Vás nikdy nic nekoupím, ale stalo se i když přes druhou darovací osobu.
Hezký den, Pelz Neratovice.
Název produktu: Elektronická čtečka knih PocketBook 626(2) Touch Lux 3 - šedá, Produkt: MD050i17m, Seriové číslo: YT450100435100W000Y2
Můj požadovaný způsob vyřízení reklamace byl: Výměna za bezchybný produkt. K řešení mé stížnosti mohu doložit:
Alza - Doklad o zakoupení faktura č. 2152200887
Příjemku reklamace ASRE17092854 a vyjádření servisu
Cenový návrh k reklamaci ASRE17092854
Moji odpověď na cenový návrh k ASRE17092854 - uvedena výše.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážený pane Pelzi,
velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou čtečky dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození displeje vzniklo mechanicky. Nicméně při podání reklamací i následně jste uvedl, že toto poškození nebylo způsobeno Vámi.
Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Děkuji Vám za obsáhlou zprávu a chci se obrátit na nestranného soudního znalce. V příloze přikládám přijímací protokol z reklamace.
Děkuji a věřím, že snad dopadne můj požadavek kladně. Jsem důchodce a určitě si novou čtečku kupovat nebudu a od Alza už vůbec.
Hezké slunečné dny přeje Pelz z Neratovic.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Pelzi,
děkuji moc za zprávu. Jakmile budete mít posudek od soudního znalce, neváhejte se na mě obrátit s podklady, ráda se v případě kladného vyřízení o vše postarám.
Pro tuto chvíli předávám podnět na tomto portálu zpět k Vám, proto prosím zatím nereagujte, abyste mohl po vyřešení zaslat podrobnosti.
S přáním pěkného dne,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý den,
Děkuji za trochu nejasnou zprávu, nemohu Vám dodat posudek soudního znalce, když předmět doliční je stále v držení společnosti Alza.cz, a když ho vyzvednu, tak to bude bráno, jako ukončení mojí reklamace čtečky. Prosím o sdělení, jak dále mohu pokračovat, aby byly splněny všechny patřičné požadavky, jak ze strany Alza.cz a dTestu. Děkuji za pochopení mého stanoviska a přeji hezké letní dny.
Pelz Neratovice.
Reklamace je ukončena v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele informuje o jejím vyřízení. Poté je spotřebitel povinen věc převzít. Pokud spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasí, je vhodné tento nesouhlas zanést do potvrzení o vyřízení reklamace (reklamační protokol), jež je prodávající povinen spotřebiteli vydat. Spotřebitel má následně možnost vyřízení reklamace rozporovat znaleckým posudkem. Seznam soudních znalců je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.