Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den je mozne aby pri pujcce castky 23000kc..je celkova splatna castka 50540kc...prijde mi to hrozne moc takto preplatit..je mozne toto nejak resit dekuji
Nebankovni uver
Zadost o provereni a pomoc v reseni
|
Tweet |
Pokud je plnění jedné ze smluvních stran v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla druhá strana, může zkrácená strana požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, neboť se jedná o neúměrné zkrácení dle § 1793 odst. 1 občanského zákoníku. Co se považuje za hrubý nepoměr však stanoveno není, záleželo by tak na rozhodnutí finančního arbitra nebo soudu.
V zákoně o spotřebitelském úvěru není stanoveno, o kolik může být maximálně vyšší celková splatná částka oproti celkové výši spotřebitelského úvěru. Smlouva o spotřebitelském úvěru však musí mimo jiné obsahovat informaci o zápůjční úrokové sazbě, o roční procentní sazbě nákladů a o celkové částce, kterou má spotřebitelka zaplatit. Pokud tomu tak není, platí, že zápůjční úrokovou sazbou je repo sazba uveřejněná Českou národní bankou, platná v den uzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru, nebyla-li sjednána zápůjční úroková sazba nižší.
Spotřebitelka má také možnost spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. V takovém případě má spotřebitelka právo na snížení celkových nákladů spotřebitelského úvěru o výši úroku a dalších nákladů, které by byla spotřebitelka povinna platit v případě, kdy by nedošlo k předčasnému splacení spotřebitelského úvěru. Tímto postupem by bylo také možné celkovou splatnou částku snížit.
Nesouhlasí-li spotřebitelka se výší celkové splatné částky, má možnost se obrátit na finančního arbitra, který rozhoduje spory mezi spotřebitelem a věřitelem (případně zprostředkovatelem) při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru nebo jiného úvěru, zápůjčky, či obdobné finanční služby. Více informací je možné vyhledat na webové adrese http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.