Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22. 8. 2016 jsem u firmy BRD Company s.r.o. zakoupil mobilní telefon značky SONY XPERIA Z3 COMPACT za cenu 6580,- Kč. Telefon po rozbalení vykazoval známky používání(opotřebované krytky simkarty...). Dohodli jsme se ale, že krytky vyměním na vlastní náklady. Bohužel se u tohoto výrobku vyskytlo několik závad, které jsem průběžně reklamoval. Poslední dvě reklamované závady (konkrétně nefunkční dobíjení magnetickým kabelem a fakt, že mne příjemce hovoru neslyší, nebo slyší velmi špatně) jsem reklamoval dne 16. 3. 2017. Tato reklamace byla dne 22. 3. 2017 uznána.
Dne 7. 4. jsem telefon obdržel zpět. Bohužel druhá z uvedených vad nebyla odstraněna, ani s k ní firma nijak nevyjádřila. I z protokolu o servisní zakázce je patrné, že závada nebyla řešena. Telefon jsem zaslal zpět dne 10. 4. 2017. Dne 28. 4. 2017 jsem podal žádost na odstoupení od kupní smlouvy. Tato žádost byla zamítnuta.
Mobilní telefon SONY XPERIA Z3 COMPACT
Odstoupení od kupní smlouvy a následné vrácení pořizovací ceny telefonu a úhrada poštovného za uznanou reklamaci.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost se během reklamace vypořádat se všemi vytýkanými vadami. Byla-li provedena oprava jedné z namítaných vad, nezbavuje to prodávajícího povinnosti se vypořádat se zbývajícími vadami (zdůvodnit, proč ostatní vady nebyly opravovány). Přetrvávají-li některé vady i po vyřízení reklamace a společnost se s těmito vadami během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit, neboť o vyřízení těchto vad společnost spotřebitele neinformovala.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Po vyzvání České obchodní inspekce k vyjádření uznala firma BRD Company můj nárok na odstoupení od kupní smlouvy a uhradila veškeré požadované náklady."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.