Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
31.12.2016 mne přítel požádal o ruku se zásnubním prstenem z bílého zlata a briliantem.
Radost brzy vystřídalo rozčarování, když se na prstenu objevily černé fleky (malé bodové dirky) narušeného rhodiování.
Standartně jsem odnesla prsten k reklamaci s přáním řešení formou vrácení peněz, protože již nevěřím kvalitě výrobku.
Po přesně měsíci, ani o den dřív jsem byla zavolána k vyzvednutí vyřízené reklamace.
Výsledek byl, že mi prsten poslali opravený – PORHODIOVANÝ.
Byť jsem doufala v slušnost společnosti a vrácení peněz, přijala jsem prstýnek, doufaje, že se již vada znovu neobjeví. Bohužel opak byl pravdou.
Ani ne po měsíci nošení se vada objevila znovu a mé znechucení nabývalo na rozměrech a nakráčela jsem znovu do klenotů Aurum s jasným přáním o vrácení peněz.
Pracovnice prodejny mne ujistily, že mne naprosto chápou a nereagovaly by jinak a že tedy pošlou prsten opět na reklamaci a čekala jsem opět měsíc na vyjádření reklamačního oddělení.
Výsledek reklamačního bylo takové, že mi prsten opět poslali porhodiování a patrně čekali, že jej opět přijmu. To jsem neudělala, prsten odmítla s požadavkem, že toto už není pouze zákonné právo zákazníka nebo prodávajícího, ale především slušné chování firmy a snaha udržet si zákazníka, který si dosud u klenotů pořídil několikátý šperk v řadě.
Prosím Vás tímto o radu, či pomoc, jak mám postupovat a jakou mám šanci na vrácení peněz, protože v tuto chvíli už jsem nejen znechucená, o kvalitě výrobku již nemůže být řeč a představa o tom, jak si budu užívat období zásnub už je také ta tam.
Za pár měsíců máme svatbu a já budu mít na prstě stejně jen snubní prsten a tím pádem to vnímám jako zcela vyhozené peníze mého snoubence, což mne na celé nechutné kauze vadí nejvíce.
Prsten z bílého zlata, porhodiovaný, s briliantem
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Vedle vrácení peněz může spotřebitel požadovat i dodání nové věci nebo výměnu jen její součásti, ale také nechat vadu či vady odstranit znovu opravou.
Zákon přesně neurčuje, kolikrát se vada musí po opravě opakovat, ani nespecifikuje pojem „více vad“, záleží tudíž na posouzení každého konkrétního případu. Z judikatury se však obvykle dovozuje, že důvodem k odstoupení od smlouvy je třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady. Vždy je však třeba posuzovat každý případ individuálně.
Za opakovaný výskyt vady po opravě se tedy považuje, pokud byla stejná vada již v minulosti dvakrát odstraňována na základě uznané reklamace a znovu se objevila (již potřetí). Při třetím výskytu stejné vady může spotřebitelka žádat vrácení peněz zpět, ale zároveň je povinna vrátit prodávajícímu zboží, které na základě kupní smlouvy obdržela. Právo na odstoupení od smlouvy doporučujeme uplatnit na začátku reklamačního procesu a nechat ho zapsat do reklamačního protokolu. V opačném případě by mohl prodávající zvolit jím zvolený postup, například opravu nebo výměnu zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.