Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 22.5.2015 byly u společnosti SETOS spol. s.r.o. zakoupeny hodinky Samsung R750 Gear S Black (s.č.: 355062061643863). Hodinky jako takové mají po celou dobu provozu bezvadný chod, ale nabíjení již ne. Od koupě jsem byl nucen hodinky 2x reklamovat kvůli ulomenému držáčku na kolíbce nabíječky, což vždy proběhlo bez obtíží. Tentokrát se mi ovšem stalo, že se neulomil držák v kolíbce nabíječky, ale jeho protikus tj spára na hodinkách i s kouskem těla hodinek, což opět znemožňuje nabíjení. Opět jsem hodinky odnesl reklamovat na prodejnu Samsung Brand Store Hradec Králové 079, kde vše nafotili a odeslali ke smluvnímu partneru spol. Britex. Reklamaci výrobku však servis zamítl z důvodu mechanického poškození zboží a usoudil, že se výrobek neslučuje se záručními podmínkami. Já osobně jsem výrobek nijak mechanicky úmyslně i neúmyslně nepoškodil. Je zcela zjevné, že se jedná o vadu výrobku a závada nevznikla jakoukoli mojí běžnou manipulací s výrobkem. Tato závada není ojedinělá a vím, že se vyskytuje relativně často, což mi bylo potvrzeno i na již výše zmíněné prodejně.
Samsung R750 Gear S Black hodinky, IMEI: 355062061643863, výr.č.: ACOSSUR750050
Požaduji opětovné přezkoumání dané reklamace a opravení výrobku nebo vrácení peněz. Popřípadě se obrátím na znalce v oboru a následné řešení na jeho doporučení.
Děkuji
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.