Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na začátku září 2013 jsem zakoupil na e-shopu www.znackovyoutlet.cz boty značky Converse v hodnotě 1590,-. E-shop provozuje firma GRETA NERA s.r.o., jmenovitě pan Radek Lukeš.
Po cca týdnu obě boty praskly a vzhledem k tomu, jak jsem je měl krátce, jsem se poprvé v životě rozhodl podobnou věc reklamovat. Telefon uvedený na e-shopu byl na kamennou prodejnu kde mi bylo sděleno, že mám poslat email. Na email mi po více jak týdnu pan Lukeš odpověděl, a napsal mi adresu právě toho kamenného obchodu.
Balík jsem 25.9 odeslal, a 26.9 si jej na obchodě převzali.
Do 26.10 jsem nedostal ani zprávu jak se reklamace řeší a tak jsem žádal emailem o vrácení peněz pro nedodržení lhůty 30 dnů. Nikdo na emaily nereagoval a v kamenném obchodě měli přísný zákaz dávat telefon na pana Lukeše. Ten jsem si nakonec našel na internetu. Pan Lukeš mi velice neslušně sdělil, že žádný peníze nedostanu, že boty nemá z reklamace zpět a že na něm to není a že nemám očekávat vrácení peněz. Po telefonátu dostal pan Lukeš email kde jsem mu opět poslal číslo účtu a dal mu termín do kterého chci peníze zpět. Částka samozřejmě na účet nepřišla.
Celou věc jsem si ještě ověřoval na ČOI kde mi bylo potvrzeno, že mám nárok na vrácení a že mám napsat DD na adresu firmy protože jsem zcela v právu. Tak jsem taky udělal, na dopis nikdo nereagoval a tak jsem poslal dopis druhý, také bez odezvy.
Pan Lukeš přestal reagovat na telefon, na email.
Dnes je 6.12 a částka není vrácena, pan Lukeš zvedne telefon pouze pokud volám z jiného čísla a vždy hovor ukončí, že nemá u sebe podklady.
Jedná se sice o necelých 1600 Kč ale z principu nenechám takovému prodejci ani korunu.
CONVERSE CHUCK TAYLOR AS CORE
Rozhodně požaduji vrácení peněz protože nebyla dodržena reklamační lhůta 30dní. Výrobek jsem zakoupil na začátku měsíce září, po několika použitích bylo zboží odesláno na reklamaci a od té doby do dnešního dne (6.12) nemám nic.
Navíc prodejce nekomunikuje a jeho chování je přinejmenším neseriózní.
|
Tweet |
Prodejce je povinen zboží do reklamace přijmout a vystavit o tom písemné potvrzení (reklamační protokol) dle § 19 odst.1 zákona o ochraně spotřebitele.
Prodejce je povinen reklamaci vyřešit ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud tuto lhůtu prodejce nedodrží, tak má spotřebitel právo na výměnu věci za novou nebo právo od smlouvy odstoupit. Z těchto variant si volí spotřebitel.
Za porušování tohoto ustanovení zákona o ochraně spotřebitele může Česká obchodní inspekci uložit prodejci pokutu.
Společnost nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Žádáme spotřebitele o potvrzení této informace.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.