Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Hypermarket vydává každý týden leták, ve kterém jsou uvedeny zlevněné výrobky prodávané obvykle od čtvrtka do neděle.
Řadu těchto výrobků ale v prodejně nemá už v pátek dopoledne, kdy tam pravidelně nakupujeme. Například:
15/11 multipack Staropramen (ani 17/11)
6/12 pomazánka celerová, fazole Heinz v tomatě
Dále vystaví zlevněný výrobek s nižší cenou a vedle něj podobný výrobek, který není zlevněný. Např.:
toaletní papíry stejné firmy jen s jinou vůní, džusy z různého ovoce apod.
Připadá mi to jako klamání spotřebitele a snaha nekalým způsobem zákazníka přilákat.
Časopis dTest by se mohl podobnými praktikami zabývat a poukazovat na konkrétní obchodníky, kteří takto postupují, na svých stránkách.
|
Tweet |
Prodejce by měl mít po dobu, kdy nabízí výrobky nebo služby za určitou cenu, takové výrobky nebo služby k dispozici dle přílohy 1 písm.d) zákona o ochraně spotřebitele. Jinak se jedná o klamavou obchodní praktiku- tzv. vábivou reklamu.
Zda se prodejce dopouští nekalé obchodní praktiky, konkrétně tedy klamavé obchodní praktiky, může závazně určit a sankcionovat Česká obchodní inspekce.
Ta vykonává dozor nad ochranou spotřebitele dle § 23 zákona o ochraně spotřebitele.
Česká obchodní inspekce může prodejce za takovou klamavou obchodní praktiku také pokutovat.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.