Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V prodejně Mountfield Frýdek Místek jsem zakoupil 25.4.2014 křovinořez BC430T. K opravě jsem jej předal 15.12.2016. Pracovníka servisu jsem upozornil na to, že jsem zdemontoval vzduchový filtr silně nasáklý olejem. Olej vytekl přes sání motoru křovinořezu, který byl uložen svisle, s motorem dolů. Dne 20.1.2017 jsem dostal emailem vyjádření firmy Mountfield, že píst se ve válci zadřel z důvodu nedostatečného mazání,závada byla způsobena použitím nevhodné palivové směsi, při kontrole klikové skříně nebyly nalezeny v prostorech žádné známky zbytkového oleje. 29.3.2017 je uváděno firmou Mountfield, že kliková skříň byla bez stop zbytkového oleje a svislé uložení křovinořezu bez paliva není ničemu na škodu.Na stěnách klikové skříně jsem nalezl silnou vrstvu oleje.Záruční lhůta na výrobek je 7 let. Žádné podmínky (odborná montáž, posezónní prohlídky) nejsou stanoveny. Má soudní znalec posoudit existenci oleje v klikové skříni a vytečení části zbytkového oleje z motoru při svislém uložení, nebo celý motor?
Křovinořez BC 430 T výr. č. 2283416483
Opravit motor v záruce.
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně. Pokud tedy prodávající zákonnou záruku pouze časově prodlouží a nespecifikuje nikde další podmínky, pak může spotřebitel po celou dobu trvání prodloužené záruky nárokovat totéž, jako by se jednalo o záruku zákonnou.
Záruka se však nevztahuje na běžné opotřebení věci a mechanické poškození.
Pokud však nadále bude mezi stranami spor o tom, zda se jedná o vadu nebo nikoli, doporučujeme spotřebiteli, aby si vyžádal od společnosti písemné odůvodnění zamítnuté reklamace a s ním se obrátil na soudního znalce, který zboží odborně posoudí. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Dobrý den,
za společnost Mountfield děkuji dTestu za vyjádření. Nesouhlas zákazníka s neuznáním reklamace evidujeme i v našem interním systému. Od naší společnosti již zákazník stanovisko obdržel. Nyní čekáme na další kroky zákazníka.
S pozdravem
Jan Leitner
ředitel odboru péče o zákazníky
Mountfield a.s.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.