Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#15900Vymáhání dluhu za neobdrženou zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2017, před 8 lety

Marcela Gorká

Znění stížnosti

Dobrý den,
na podzim loňského roku jsem obdržela telefonát od firmy Helvetia s nabídkou zkušebního vzorku vitamínu Venus Derma pouze za poštovné. Slečna byla celkem neodbytná a já nakonec na zkušební vzorek kývla, protože jsem byla čerstvě po porodu a neměla na zbytečné hovory čas. Poštovné jsem zaplatila a brala věc jako vyřízenou. Další měsíc mi přišla další zásilka, kterou jsem neobjednala ani nečekala, opět se složenkou za plnou cenu. Na to jsem volala společnosti Helvetia pro objasnění zásilky, kde mi operátorka sdělila, že to mají v podmínkách, že pokud nedám výslovný nesouhlas s dalšími zásilkami, budou mi automaticky posílány každý měsíc, což jsem netušila. Okamžitě jsem dalsí objednávky zrušila s tím, že mi slečna řekla, že ta poslední je již na cestě a nejde zrušit. Každopádně mi žádná zásilka kromě těch předešlých dvou obdržených kurýrní službou nedošla. Poté po mně spolešnost Helvetia začala vymáhat částku za neobrženou zásilku, na které jsem nereagovala. Bohužel včera mi volala vymahačská společnost MBA Consulting, že jim dlužím částku 999,-
Svůj dluh odmítám, obě obdržené zásilky jsem zaplatila a nehodlám platit něco, co jsem nedostala, což mohu čestně prohlásit.
Prosím o radu, zda je tento postup společnosti Helvetia vůbec legální a jak se mohu bránit. POslední dobou zjišťuji, že takovýchto stížností na společnost je nespočet.

Děkuji!


Produkt

vitamín Venus Derma


Požadované řešení

Prosím o radu, jak se bránit. Nehodlám platit neobdrženou zásilku a nemám zkušenosti s vymahačskými společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2017 13:47, před 8 lety

Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.

Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.5.2017 14:24, před 8 lety

Dobrý den,

můžete nám prosím napsat zákaznické číslo? Dle jména Vás nemohu najít v naší zákaznické databázi.

Děkuji

S pozdravem
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2017 09:41, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2017 12:44, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.