Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#15902Nedodržení práva odstoupení od smlouvy do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2017, před 8 lety

Vítek Maňásek

Znění stížnosti

Dne 3. 5. 2017 jsem si vyzvedl bezdrátové špuntové sluchátka, které jsem si objednal na internetu. Bohužel jsem se pak dozvěděl, že ty sluchátka nejsou moc kvalitní od kamarádky a že je mám radši vrátit. Bohužel jsem ty sluchátka už rozbalil, ale nepoužil ještě, protože jsem ještě nevěděl, jak je spárovat s mobil. Následující den jsem šel na prodejnu je vrátit, kde z důvodu hygienických podmínek je nevzali zpátky, i když jsem je nepoužil. Bohužel se mi podařilo mírně natrhnout obal. V podmínkách jsem se pak dočetl, že pokud je zboží zabaleno v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal, tak z hygienických důvodů se nemusí dát vrátit. Jenže ty sluchátka byly jen v krabici, ani izolepou nebyla zavřená, takže kdokoliv v obchodě je mohl rozbalit bez toho, aniž by to bylo na obalu znát, tím pádem mi ten argument "hygienické důvody" nepřijde relevantní. A to jsem je ani nepoužil, jen jsem bohužel natrhl obal. A i kdybych je použil, tak by stačilo vyměnit špunty a byly by stejné jako nové.


Produkt

Connect IT BTE03


Požadované řešení

Měl jsem v plánu a furt bych chtěl vyměnit tyto sluchátka za jiné, které jsem měl předtím už u vás koupené.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2017 15:34, před 8 lety

Právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů u smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a podnikatele za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, je v občanském zákoníku zakotveno z důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Spotřebitel by měl však se zbožím zacházet pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Pokud tak neučiní, odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, nepřichází ale o právo od smlouvy odstoupit.

Existují ale i výjimky, kdy není možné tohoto práva využít. Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Zda se tato výjimka bude aplikovat, je nutné posuzovat případ od případu. Pokud existuje skutečné riziko, že se zboží porušením obalu stává z hygienických nebo zdravotních důvodů dále neprodejné, odstoupit od kupní smlouvy není možné (např. rtěnka, zubní kartáček).

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 11:56, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.