Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 3. 5. 2017 jsem si vyzvedl bezdrátové špuntové sluchátka, které jsem si objednal na internetu. Bohužel jsem se pak dozvěděl, že ty sluchátka nejsou moc kvalitní od kamarádky a že je mám radši vrátit. Bohužel jsem ty sluchátka už rozbalil, ale nepoužil ještě, protože jsem ještě nevěděl, jak je spárovat s mobil. Následující den jsem šel na prodejnu je vrátit, kde z důvodu hygienických podmínek je nevzali zpátky, i když jsem je nepoužil. Bohužel se mi podařilo mírně natrhnout obal. V podmínkách jsem se pak dočetl, že pokud je zboží zabaleno v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal, tak z hygienických důvodů se nemusí dát vrátit. Jenže ty sluchátka byly jen v krabici, ani izolepou nebyla zavřená, takže kdokoliv v obchodě je mohl rozbalit bez toho, aniž by to bylo na obalu znát, tím pádem mi ten argument "hygienické důvody" nepřijde relevantní. A to jsem je ani nepoužil, jen jsem bohužel natrhl obal. A i kdybych je použil, tak by stačilo vyměnit špunty a byly by stejné jako nové.
Connect IT BTE03
Měl jsem v plánu a furt bych chtěl vyměnit tyto sluchátka za jiné, které jsem měl předtím už u vás koupené.
|
Tweet |
Právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů u smluv uzavíraných mezi spotřebitelem a podnikatele za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, je v občanském zákoníku zakotveno z důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Spotřebitel by měl však se zbožím zacházet pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Pokud tak neučiní, odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, nepřichází ale o právo od smlouvy odstoupit.
Existují ale i výjimky, kdy není možné tohoto práva využít. Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Zda se tato výjimka bude aplikovat, je nutné posuzovat případ od případu. Pokud existuje skutečné riziko, že se zboží porušením obalu stává z hygienických nebo zdravotních důvodů dále neprodejné, odstoupit od kupní smlouvy není možné (např. rtěnka, zubní kartáček).
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.