Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Byla mi ze strany Vodafonu navýšena částka za mtarif z 300 Kč na cca 347 Kč. Informace ze strany Vodafonu byla jen ve formě zvýšené částky na Vyúčtování - datum vystavení dokladu je 16.4.2017. Výpověď z důvodu jednostranného navýšení ceny byla doručena Vodafonu 20.4. Operátorovi jsem volal asi 5x každý z nich poskytuje protichůdné informace. Vodafone zdržuje vystavení ČVOP kodu pro převedení čísla k jinému operátorovi. Manželka, která podala výpověď ze stejného důvodu ve stejný den již ČVOP kod dostala.
púvodně m-tarif 300
Co nejrychlejší vyřešení převodu čísla k jinému operátorovi a ukončení smlouvy za původních podmínek.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. zvýšení ceny), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Povinností žadatele o přenos je vypořádat své závazky u dosavadního operátora.
Hezký den, pane Chobotský,
chápu, že zvýšením ceny jsme Vás nepotěšili. Naše důvody jsme vysvětlili ve zprávě, kterou jste měl ve Vyúčtování. Pokud se změnou nesouhlasíte, samozřejmě máte právo podat výpověď bez sankce za zrušení závazku, a to do data změny tarifu. Jakmile výpověď obdržíme, zpracujeme ji a snažíme se vždy volat ještě před datem provedení změny tarifu. V hovoru se s Vámi pak domluvíme na dalším postupu, např. na vystavení ČVOP.
Pokud jsme Vám ještě nevolali, můžete nás kontaktovat přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/ a ověříme, v jakém stavu výpověď je.
Přeji Vám pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.