Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tento email jsem dnes poslal na ČP:
Dobrý den chtěl bych podat stížnost na způsob reklamace a jednání zaměstnanců České Pošty. Moje poštovní zásilka číslo RR729573596cz u pošty 68501 Bučovice se ztratila. Zásilku jsem odesílal již 29.3.17, když se mi ozval adresát, že nedorazila byl jsem na poště kvůli reklamaci. Byl jsem odbyt s tím ať si počkám ještě 14 dní, že se zásilka možná objeví. Po 14 dnech jsem se konečně dočkal toho, že mi bylo umožněno zahájit reklamaci. Dnes jsem obdržel Oznámení o výsledku z 2.5.17 reklamace č.17001530 s tím, že dostanu vráceno poštovné ve výši 45Kč a výplata náhrady škody v paušální výši bude rozhodnuto do 15 dnů. Stížnost podávám z důvodů neprofesionálního jednání a také s tím, že reklamace trvá již déle jak 30 dní, které má Česká Pošta ze zákona. Žádám proto o urychlení vyřízení reklamace a zaplacení náhrady škody v plné výši. Pokud tak nebude učiněno zahájím patřičné kroky.
Děkuji za vyřízení
Ondřej Machač
Náhradu škody
|
Tweet |
Reklamovat dodání zásilky, což je ztráta nebo i chybné dodání, lze na kterékoliv poště v ČR, a to na základě předložení podacího lístku. Odesílatel nebo adresát mohou reklamovat dodání zásilky u vnitrostátních zásilek do jednoho roku od podání.
Náhradu škody podnik vyplatí nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy nastaly skutečnosti, z nichž vyplývá povinnost podniku vyplatit náhradu škody. Do této lhůty se nezapočítává doba nezbytná pro zjištění výše náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti.
Jestliže podnik požadavek poškozeného na náhradu škody zcela nebo zčásti neuznává, podnik nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy nastaly nebo byly zjištěny skutečnosti rozhodné pro toto stanovisko, předá poškozenému své stanovisko včetně jeho zdůvodnění v písemné podobě. Jestliže poškozený vznese proti takovému stanovisku námitky, podnik je přezkoumá a poškozenému v době co nejkratší předá své písemné stanovisko k námitkám.
Náhrada škody závisí na druhu zásilky. V případě obyčejné zásilky (dopisu či balíčku) pošta za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu neodpovídá. V případě ztráty doporučené zásilky se vyplatí náhrada v paušální výši 500 korun, poškození nebo úbytek obsahu pošta uhradí také až do výše 500 Kč. Pokud balík pošle odesílatel jako obchodní balík nebo využijete služby EMS (EXPRESS MAIL SERVICE), pak pošta za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu odpovídá až do výše udané ceny.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman. Pokud spotřebitel vyčerpal prostředek reklamace přímo u České pošty, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, je možné se obrátit na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů je pak povinen informovat o svých závěrech.