Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#15923Zvýšení tarifu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2017, před 8 lety

Dana Jirousková

Znění stížnosti

Ze strany společnosti Vodafone prošlo v minulých dnech k jednostranné úpravě smlouvy týkající se tarifu. Společnost neinformovala klienty srozumitelným způsobem, nýbrž pouze třemi nenápadnými řádky v předchozí fakturaci na třetí stránce vyúčtování. Samozřejmě neupozornila, že součástí faktury je důležité upozornění, natož aby informovala samostatně. Mám elektronickou fakturaci jehož součástí toto info mělo proběhnout. Ani sms zpráva. Takže při zjištění situace jsem okamžitě podala žádost o odstoupení ze smlouvy z důvodu nesouhlasu. Vodafone, nejenom že přenosové číslo zdržuje, ale požaduje i standartní pokutu 1.200,-Kč za odstup z mé vůle. Tvrdí, že jsem byla dostatečně informována notickou na třetí straně faktury za předchozí období. Takže vše je nyní můj problém. Buď zaplatím odstupné nebo budu nucena do konce smluvního období platit vyšší tarif.
Je to využití klientů a nucení je akceptovat jednostranné jednání této neseriozní firmy. Z jejich strany je vše prý právně v pořádku. S tím samozřejmě nesouhlasím, pokutu za odstoupení od smlouvy nechci akceptovat.
Tato situace by měla být postoupena i do médii, neboť se nejedná o seriozní chování vůči klientům. Vodafone tvrdí, že dodrželo svoje stanovy.
Nicméně, nová faktura již zvýšení ceny obsahuje.


Požadované řešení

Po několika marných telefonech s jednotlivými info linkami, neúspěšnou žádostí o rozhovor s právním oddělením, očekávám finální kladné vyřízení přenosu bez vyžadované pokuty. Uznání prokazatelně nedostatečného informování klientů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2017 10:17, před 8 lety

Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, společnost ale může po spotřebiteli žádat zaplacení úhrady ve výši až jedné pětiny zbývajícího paušálu.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2017 11:53, před 8 lety

Dobrý den, paní Jirousková,

abychom mohli naše služby i nadále poskytovat v dobré kvalitě, musíme postupně rušit staré tarify a nahrazovat je novými. Vaše současná nabídka je spojená se starými tarify, které plošně ukončujeme. Přesto se snažíme pro Vás udržet tento Váš výhodný tarif, a tak jsme museli přistoupit k úpravě ceny. Úpravu ceny jsme se snažili udělat co nejmenší, navíc většinu nákladů na technickou údržbu tarifů budeme hradit my.

O změně jsme předem informovali v souladu s platnými právními předpisy a Všeobecnými podmínkami prostřednictvím Vyúčtování. Každý zákazník si může zvolit, zda si přeje Vyúčtování dostávat poštou, e-mailem nebo elektronicky prostřednictvím samoobsluhy Můj Vodafone, proto předpokládáme, že se k němu informace dostane.

Odstoupení od smlouvy bez sankcí je možné do data účinnosti změny. Pokud už u Vašeho telefonního čísla došlo ke změně ceny tarifu, můžete od smlouvy odstoupit s doúčtováním pětiny zbývajícího závazku. Jestli jste podala písemnou výpověď smlouvy, budeme Vás telefonicky kontaktovat během výpovědní lhůty (do konce příštího zúčtovacího období) a v případě, že se rozhodnete pro přenos čísla k jiné síti, vystavíme Vám kód ČVOP jako potvrzení o uvolnění čísla k přenosu.

Podrobnější informace k výpovědi smlouvy si můžete přečíst na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.

S pozdravem

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.5.2017 15:07, před 8 lety


Dana Jirousková

Dobrý den,

s postojem Vodafone nesouhlasím. Informace zařazená na 3. stranu elektronické faktury mezi rozpis vyúčtování není dostatečná informace spotřebiteli. Stejnou cestou jako jako elektronická fakturace, mělo přijít upozornění buď v průvodním emailu k elektronické faktuře na text ve faktuře nebo samostatně.
Pokud postoj Vodafone bude stále odmítavý a nevstřícný, budu pokračovat v jednání přes Český telekomunikační úřad, kde jsem již celou záležitost konzultovala.
Na svém jednání trvám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 05:02, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.5.2017 08:07, před 8 lety

Dobré ráno, paní Jirousková,

všechny informace jsme Vám tu už poskytli. Pokud s naším postupem nesouhlasíte, máte právo podat reklamaci na Vyúčtování, a to např. přes Reklamační formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/.

Přeji Vám pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.5.2017 08:30, před 8 lety


Dana Jirousková

Odpovědí pana Ullmana jsem se přesvědčila jak Vodafone postupuje směrem ke spotřebiteli. Nic neověří, neprojedná a použije konvenční odpověď. Kdyby Vodafone prověřil celou stížnost a jednotlivé postupy, zjistil by, že na uvedenou emailovou adresu byla podána stížnost minulý týden a zároveň 12.5.2017 byla zpětným automatickým emailem potvrzena. Pan Ullmann se ani nenamáhal prověřit mé tel. číslo.
Skvělá vizitka pro firmu. Žádám kompetentí vyjádření !!! Navrhuji osobní schůzku s právním oddělením.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 11:05, před 8 lety

Stížnost opět přeřazujeme na společnost, jež může na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.5.2017 11:16, před 8 lety

Dobrý den, paní Jirousková,

Vaše telefonní číslo neznám, proto jsem se nemohl zjistit ani to, že jste nám už psala e-mailem nebo využila Reklamační formulář.

Jestli jste nám napsala, samozřejmě vše prověříme přímo u Vašeho čísla a odpovíme.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.5.2017 15:39, před 8 lety


Dana Jirousková

Omlouvám se, nemáte číslo telefonu, ale iniciativně jste mohl prověřit podle mého plného jména, zdali nemáte již nějakou komunikaci týkající se stížnosti, či reklamace.... Očekávám Vaše kladné vyjádření co nejdříve.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 16:10, před 8 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 15:22, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.