Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.2.2017 zakoupeno vozidlo na pobočce AAA v Otrokovicích.
Již následujícího dne nešlo vozidlo nastartovat, dle následné diagnostiky v autorizovaném servisu BMW CarTec Ostrava bylo zjištěno, že jsou vypálené všechny 4 cívky a vadné jsou rovněž i všechny svíčky. S touto událostí jsem se obrátil vzhledem k neochotě pracovníků autobazaru AAA na pojišťovnu, se kterou bylo při koupi vozidla sjednáno pojištění Carlife. Po prvotním přesvědčování ze strany pojišťovny, že se mi tato škodní událost nevyplatí vzhledem k částce uplatňovat mi byl nakonec zaslán formulář k hlášení škodní události, který jsem společně se servisní zprávou a rozpočtem k opravě obratem zaslal mailem pojišťovně ke schválení. Vozidlo nebylo možné dle smluvních podmínek před samotným schválením nechat opravit, což jsem dodržel Na mail mi po 4 dnech došlo rozhodnutí o schválení neúplné částky za výměny náhradních dílů s podmínkou, že vozidlo musí být opraveno v autorizovaném servisu. Takto jsem učinil, avšak i po výměně vadných dílů (svíček a cívek) setrvávala v diagnostice vozidla závada, dle následného zjištění o vadnou lambda sondu. Jelikož i tento díl byl kryt pojistkou, kontaktoval jsem o této skutečnosti mailem pracovníka pojišťovny pana Hanouska, kterého jsem se slušně dotázal na možnost doplnění škodní události o vadnou lambda sondu a vstřícné jednání v této věci, abych nemusel čekat několik následujících dní na schválení a jet do autorizovaného servisu vzdáleného 40km po pár dnech znovu. Dostalo se mi pouze strohé odpovědi, že lambda sonda nesmí být poškozena v důsledku selhání nekrytých součástek, v tomto případě vadného vstřikovače. Pojišťovně jsem následně dodal servisní zprávu, kdy bylo servisním technikem BMW jasně uvedeno, že k poškození lambda sondy nedošlo v příčinné souvislosti s vadným vstřikovačem. Vzhledem k této skutečnosti, která nevylučovala pojistné plnění vadného dílu, jsem nechal vadnou lambda sondu vyměnit a následně zaslal pojišťovně řádnou fakturu. Po několika dnech mi bylo ze strany pojišťovny zasláno pouze písemné Oznámení o likvidaci pojistné události, ve které nebyla vyměněná lambda sonda ani přes dodání veškerých podkladů a faktury autorizovaného servisu zahrnuta s odůvodněním, že byly porušeny pojistné podmínky - provedením její výměny a opravy před schválením. Po kontaktování příslušného pracovníka pojišťovny mi tento pouze strojově a arogantně oznámil, že byly porušeny smluvní podmínky, ačkoli jsem pojišťovnu předem kontaktoval, sdělil všechny zjištěné skutečnosti a požádal o doplnění pojistné události. Pan Hanousek se pouze odvolával na to, že lambda sonda byla poškozena z důvodu závady vstřikovače, ačkoli tohle bylo ve vyjádření servisního technika BMW CarTec Ostrava v servisní zprávě dodané pojišťovně vyloučeno. Když jsem chtěl věc dále řešit s panem Voborníkem, CEE Claims Managerem, který byl pod Oznámením o likvidaci podepsán, tak tento se se mnou odmítl o této věci bavit se vzkazem, abych pojišťovnu kontaktoval se stížností písemně.
Takovéto jednání ze strany uvedené pojišťovny mě zaráží především vzhledem k tomu, že k veškeré předchozí komunikaci, hlášení, schválení a zaslání potřebných dokumentů postačovala pouze mailová komunikace či telefonický kontakt a jakmile se to pojišťovně nehodilo, žádala oficiální potvrzení k opravě.
pojištění CARLIFE
pojistné plnění v plné výši dle pojistných podmínek.
|
Tweet |
Pojištění Carlife představuje garanci na mechanický stav vozu dle sjednaných pojistných podmínek. Pojistné plnění je poskytováno v souladu s podmínkami konkrétní pojistné smlouvy. Odpovědnost za vadné plnění se vztahuje k ujednání ve smlouvě a k vadám, které jsou na zboží v době převzetí a prodávající na ně neupozornil. Zatímco pojištění by mělo krýt i opravy, které jsou vyvolány např. poškozením. Vždy ovšem záleží na rozsahu sjednaného pojistného plnění.
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Nezmare,
velice nás mrzí Vaše negativní zkušenost při dodatečné opravě Vašeho vozidla. Pojištění Carlife Garance je pojištěním proti náhlým mechanickým a elektrickým poruchám, které způsobí náhlou nefunkčnost vozidla a pro obnovení funkčnosti je třeba oprava nebo výměna poškozeného dílu. Při řešení škodní události je třeba postupovat v souladu s Všeobecnými pojistnými podmínkami, kde je zcela jednoznačně a transparentně uveden postup při řešení škody.
Pokud nesouhlasíte s výsledkem šetření škodní události, obraťte se prosím písemně na kontaktní adresu uvedenou v Pojistné smlouvě, kdy následně bude Váš nárok přezkoumán a o výsledku revize Vašeho případu budete v co možná nejkratším termínu písemně informován.
S přáním krásného dne
DIG
Dobrý den, v mém případě se nejednalo o žádnou dodatečnou opravu, slušně jsem pojišťovnu předem požádal o vstřícnost při řešení škodné události, jelikož opakovaná demontáž vadné lambda sondy pro přesné zjištění příčiny závady vyjde v autorizovaném servise BMW stejně jako lambda sonda samotná, což mi potvrdil i servisní technik a sám se podivoval nad takovým jednáním. Nehledě na to, že práci autorizovaného servisu pojišťovna nehradí. Z tohoto důvodu jsem nechal vadný díl po vyloučení spojitosti s vadným vstřikovačem rovnou vyměnit zároveň s již schválenými díly a předpokládal, že pokud dodám servisní zprávu s požadovaným potvrzením, nebude s plněním jiný problém.
Jelikož se poté pojišťovně zřejmě nelíbilo, že vyloučením příčinné souvislosti se vstřikovačem by měl být vadný díl kryt pojištěním, svedla to bez vysvětlení na porušení smluvních podmínek-oprava před schválením.
Výsledek byl tedy nakonec stejný jako bych vozidlo nechal opravit bez jakékoli předchozí žádosti.
Písemně si s pojišťovnou dopisovat již nehodlám, nečekám totiž jiné vyjádření ani vstřícnost této společnosti.
Když jsem požadoval na infolince pojišťovny vysvětlení, nebyli kompetentní pánové ochotni se mnou mluvit ani telefonicky.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.