Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nevracejí přeplatku,neoprávněná manipulace a nebrání v potaz předávací protokol. Odpověď ombucmanem ve prospěch okradajiciho ČEZu o peníze zákazníka zákazníka
V únoru jsme se odstěhovali z bytu ,hned v březnu jsem šla na ČEZ distribuci nahlásit a ukončit smlouvu. Paní mi tam řekla,že mám březen zaplatit,aby nebyli odpojeny hodiny a že platba nám bude vrácena,ale omyl. Přišla nám periodická faktura z přeplatkem ,ale už na ni bylo napsáno,že bude přeplatek použít na další období,ale odběrne místo jsem zrušila. Nesouhlasili ani napsané stavy, které jsme si s majitelem napsali a podepsali. Od této doby řeším tuto situaci ,ale nedovolá vám se žádné spravedlnosti. Za deset měsíců jsme zaplatili 48 tisíc za 3+1 byt. Bylo nám vráceno z dofakturovani pouze 1947 Kč. Psala jsem i ombucmanovi Herzikovi,ale bohužel si mele ve prospěch ČEZu a ne ve prospěch řádně platícími zákazníkovi. Prosím o pomoc a kladně vyřešení s úctou Šírová
Žádám o prfakturovani a vrácení přeplatku, který čekám už celý měsíc
|
Tweet |
Stěhování z odběrného místa není automaticky uznatelným důvodem pro ukončení smlouvy o dodávkách energií. Záleží na podmínkách konkrétní smlouvy. Ze zákona právo na ukončení smlouvy z důvodu stěhování nevyplývá.
Obecně platí, že smlouvu na dobu neurčitou může spotřebitel bez sankcí vypovědět v zákonné tříměsíční době nebo ve výpovědní době stanovené ve smlouvě, která však nesmí být delší než zákonná doba.
Někteří dodavatelé umožňují smlouvu na dobu určitou vypovědět bez sankce, pokud spotřebitel doloží, že se stěhuje, například výpisem z katastru nemovitostí se změnou majitele nebo novou nájemní smlouvou. Jiní dodavatelé navíc vyžadují i doklad o tom, že se spotřebitel v novém místě nemůže připojit k danému dodavateli a že nový majitel či nájemník bytu na sebe odmítl převést stávající smlouvu o dodávkách energií.
Při ukončení smlouvy nebo změně odběratele je dodavatel povinen vystavit ukončovací fakturu. Je proto vhodné mít zaznamenány údaje o spotřebě k datu přepisu nebo ukončení smlouvy.
Spotřebitel by mohl zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.
Společnost ČEZ Zákaznické služby, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.