Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
chci Vás upozornit, že v Tesco Kdyně dochází ke stále se opakujícím problémům se špatnými cenovkami u různého zboží. K této stížnosti jsem se odhodlala po dlouhém zvážení. Chápu, že prodavačky jsou jen lidé, tudíž se jim různé omyly nevyhýbají. Asi v tom obchodě chybí kontrola, která by dohlédla na to, aby se ceny zboží v regálech shodovali s cenami zboží v pokladně. Dokud se u mých nákupů jednalo jen o párkorunový rozdíl, nepátrala jsem po původu a občas jsem některou z prodavaček upozornila na daný rozdíl u zboží.
Jenže 30.4. 2017 jsem v Tesco Kdyně po 14-ti denním uvážení zakoupila zahradní černou židli, která měla býti za slevovou cenu 299,- Kč. Koupila jsem 4 kusy. Jaký byl můj údiv, když jsem večer téhož dne, zjistila, že na lístku z kasy je cena 339,- Kč. Rozdíl nákupu tedy dělal 160,- Kč. Dne 1.5. jsem se tedy šla do prodejny zeptat, jak je to možné a jak mám dále postupovat. Slečna Petrželková viděla lístek i dotyčnou cenovku na židlích a neurvale na mě spustila, že včerejší cena nejde zjistit a tak je to jen mé slovo proti jejich slovu. Mám přivézt židle jako důkaz koupě. Vše mimo dosah kamer. O pár dní později mi již celkem slušně v dosahu kamer u kasy sdělila, že cena z lístečku je správná. (Celých 14 dní jsem byla uváděna v omyl.) Tudíž mi žádný rozdíl vracet nebude. Buď židle vrátím, nebo si je nechám. To mi sdělila až po té, co jsem musela mnou zakoupené židle dovézt z několik km vzdálené chalupy. Myslím, že toto mi mohla sdělit již první den a ušetřili bychom si čas. O jejím jednání se zákazníky už jsem věděla z doslechu a již jsem ho byla nejméně u čtyřech reklamujících zákazníků svědkem. Díky tomuto incidentu se slečnou Petrželkovou a opakovanému problému z cenami jsem ztratila chuť v Tesco Kdyně nakupovat. Vzhledem k tomu, že je prodejna nejbližším obchodem od mého bydliště, budu zde nakupovat pravděpodobně již jen nezbytné drobnosti.
zboží všeho druhu
- Zlepšení kontroly cen u zboží
- Konec klamaní zákazníků
- Odpovědnost za špatné ceny u zboží
- Slušné jednání i mimo dosah kamer
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.