Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1595Neoprávněné snížení vrácených peněz za výrobek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 4 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2013, před 11 lety

Aleš Haupt

Znění stížnosti

Přes e-shop www.alza.cz jsem si vybral zvukový systém k TV zn. SoundBar BOSE Solo TV v hodnotě 9.990,- Kč + poštovné s tím, že když nebudu spokojen se zvukem, tak si v této hodnotě vyberu něco jiného. Protože zn. BOSE (USA) je opravdu jedničkou ve zvukových systémech, tak jsem ani nepředpokládal, že bych nebyl spokojen. Ale stal se přesně pravý opak. Deklarovaný prostorový zvuk ani náhodou, nemožnost jakéhokoliv nastavení barvy zvuku a nakonec i zjištění, že celý tento výrobek je MADE IN CHINA !!! Prostě přesně pravý opak toho co v popisu o výrobku psali na ALZE. Po týdnu jsem se rozhodl, že výrobem vrátím s tím, že mi vrátí peníze. Emailem jsem dostal vyrozumnění, že jim vrácený výrobek přišel. Telefonicky se potom se mnou spojili a s odůvodněním, že tento výrobek dle jejich techniků vykazuje prý vlasové škrábance v zadní oblasti konektorů a proto mi nevrátí celou částku, ale zkrácenou o 10%, což v mém případě činí 1000 Kč. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, takže se rozhodli, že mi zboží vrátí zpět. V současné době (6.12.2013) jsem jim psal, že bych si za to vybral jiné zboží v této hodnotě, ale ani s tím nesouhlasí. Vypadá to tak, že za 1 týden poslechu budu muset zaplatit ALZE 1000 Kč. Tak ať aspoň všude nepíšou, že mají garanci vrácení peněz !


Produkt

SoundBar BOSE Solo TV


Požadované řešení

Samozřejmě jsem čekal vrácení celé částky, v mém případě 9.990,- Kč. Vrácení poštovného (150Kč) jsem nepožadoval.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2013 14:16, před 11 lety

Dle §53 odst. 10 občanského zákoníku má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží, Jestliže tedy zboží není možné z důvodu poškození spotřebitelem prodat jako nové, má prodejce právo na přiměřenou kompenzaci. Tuto skutečnost musí prokazovat prodejce.

Jestliže zboží nesplňuje vlastnosti prodejcem deklarované, může spotřebitel odstoupit pro nesoulad skutečných a propagovaných vlastností dle §616 odst. 2 občanského zákoníku. V takovém případě prodejce nemůže po spotřebiteli nic požadovat, jelikož sám porušil povinnost dodat zboží odpovídající smlouvě, naopak bude hradit náklady s odstoupením spojené dle §598 občanského zákoníku. Prokazovat, že zboží deklarované vlastnosti splňuje, musí prodejce dle §616 odst. 4 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2014 13:14, před 11 lety

Vážený pane Haupte,

dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny zpracování externí agendy tohoto fóra.

Pro urychlení vyřízení Vašeho případu a eliminaci jakýchkoli případných dalších nesrovnalostí Vás moc prosím nezávisle na evidenci na tomto portálu i o odeslání identifikačních podkladů (eventuálně doplňkových podrobností) k Vašemu případu na naši e-mailovou adresu stiznosti@alza.cz – jakékoli obchodní či reklamační nesrovnalosti, hlášené právě na tuto adresu, jsou řešeny vždy přednostně a s nejvyšším důrazem na co nejvíce pro-zákaznický přístup. Prosíme Vás především o uvedení stejné emailové adresy, v rámci které byla předchozí komunikace vedena (nebo ke které se vztahuje příslušný nákupní doklad).

Závěrem bych rád vyjádřil velikou lítost nad tím, že se nesrovnalost při komunikaci s naší společností dostala až do roviny publikace zde na tomto fóru; samozřejmě, že s ohledem na tento fakt bude vše od této chvíle řešeno opravdu s nejvyšší možnou prioritou.

S úctou a omluvou za veškerá dosavadní komunikační nedorozumění

Jiří Horáček
ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.4.2014 13:45, před 11 lety


Aleš Haupt

Celý tento případ byl ukončen ze strany ALZA.CZ ve velké tichosti tím, že mi vrátili celou částku včetně poštovného. Ale kolik asi lidí zaplatí tu jejich "srážku z ceny" aniž by se dožadovali svých práv ? Možná ta jejich "srážka", která je stanovena na 10% z kupní ceny je nastavena docela chytře, protože když je to do 1000 Kč, tak nad tím většinou každý mávne rukou s tím, že už v životě přišel o víc peněz. A není to náhodou na tomhle právě založeno ? Přece každá koruna dobrá a tady rovnou bez dokladu, takže ať žije daňový únik ...
Moje rada zní: nenechte se od nikoho oholit a braňte se. Zároveň bych chtěl poděkovat i dTestu, který mi moc pomohl a bez něj bych asi dopadl jako většina ostatních.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.