Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Podobně jako předchozímu zákazníkovi mi byla ze strany Vodafone nečekaně zvýšena platba za tarif z 299 Kč na 348 Kč. Oznámení o zvýšení ceny jsem žádné neobdržela resp. při reklamaci mě operátorka upozornila, že se tato informace nachází na 3. straně jednoho z předchozích vyúčtování.Zároveň mi bylo sděleno, že Vodafone již není schopný plnit domluvené podmínky smlouvy a jako "kompenzaci" mi nabízejí odstoupení od smlouvy bez sankce.
Smlouva byla uzavřena na 24 měsíců do ledna 2018. V případě ukončení poskytování služeb před uplynutím sjednané doby trvání smlouvy na straně zákazníka si poskytoval (Vodafone) vyhrazuje oprávnění požadovat po zákazníkovi úhradu pokuty ve výši součinu minimální měsíční částky a počtu zúčtovacích období zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Ve smlouvě jsem nenašla, jaké jsou podmínky v případě ukončení nebo změny podmínek v poskytování služeb ze strany operátora.
m tarif 300
Kompenzace za nedodržení sjednaných podmínek smlouvy ze strany operátora Vodafone. Buď formou slevy na tarif do konce sjednaného období, aby byla dodržena původní výše platby za tarif. Nebo formou finanční kompenzace ve stejné výši, jakou si vyhrazuje operátor v případě nedodržení podmínek smlouvy ze strany zákazníka.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. změna ceny za službu), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, společnost ale může po spotřebiteli žádat zaplacení úhrady ve výši až jedné pětiny zbývajícího paušálu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Dobrý den, paní Machalová,
smlouvu neuzavíráme na konkrétní tarif (a jeho cenu), ale na Minimální měsíční závazek, který je třeba dodržet po celou smluvní dobu. Abychom mohli naše služby i nadále poskytovat v dobré kvalitě, musíme postupně rušit staré tarify a nahrazovat je novými. Vaše současná nabídka je spojená se starými tarify, které plošně ukončujeme. Přesto se snažíme pro Vás udržet tento Váš výhodný tarif, a tak jsme museli přistoupit k úpravě ceny. Úpravu ceny jsme se snažili udělat co nejmenší, navíc většinu nákladů na technickou údržbu tarifů budeme hradit my.
Jak už vám napsal dTest, o změně jsme informovali v souladu s platnými právními předpisy i Všeobecnými podmínkami - s měsíčním předstihem zprávou ve Vyúčtování. Samozřejmě umožňujeme odstoupení od smlouvy bez sankcí do doby účinnosti změny.
Pokud už na Vašem čísle došlo ke změně ceny, můžete od smlouvy odstoupit za standardních podmínek - s doúčtováním pětiny zbývajícího závazku. Jak postupovat při výpovědi smlouvy, píšeme v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.
S pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.