Společnost


ORDICZECH, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#15963Reklamace uznána, ale bez nároku na vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.05.2017, před 8 lety

Nikola Zlatníková

Znění stížnosti

Dobrý dem,

po 6 měsících od zakoupení jsem reklamovala džíny. Byly u rozkroku zpuchřelé a ošoupané a vytvořila se v nich díra. Ihned po zjištění jsem džíny vyprala a zanesla do kamenného obchodu v Arkády Pankrác. Paní prodavačka se zeptala, zda-li si chci vybrat něco jiného. Chtěla jsem vrátit peníze. Paní prodavačka mi řekla, že to udělat nemůže a že vše projde měsíc reklamačním řízení. Dnes jsem si vyzvedávala reklamaci. Reklamace mi byla uznána jako (doslova opsáno z reklamačního protokolu) reklamovaná vada: zjevná. Posouzení důvodnosti reklamace: neoprávněná. Výměna / peníze na gift kartu. Paní prodavačka mi řekla, že mi dá buď poukázku na jejich zboží na gift kartu, ale v žádném případě mi peníze nevrátí. Bylo mi vysvětleno, že tento kolotoč může trvat až půl roku a i vyhrožováno, že pokud sepíšeme 2. reklamační protokol o vrácení peněz, nejspíš mi celou reklamaci zamítnou a nedostanu ani poukázku.Přes to si na svém trvám, od této společnosti již nechci nic koupit. Sepsali jsme ten samý protokol slovo od slova stejně, jen se změnou datumu.


Produkt

měkká džínovina, po krátkém nošení se v ní v rozkroku vytvořila díra


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2017 11:37, před 8 lety

Pokud by prodávající odpovědnost za vadu uznal (reklamace by byla shledána jako oprávněná), je povinen ji vyřídit jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel má dle tohoto ustanovení primárně nárok na opravu věci či výměnu její součásti. Není-li to nepřiměřené, má právo požadovat dodání nové věci bez vad (tím se rozumí výměna věci za nový identický kus). Jen pokud nelze dodat ani věc novou, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vždy může namísto uvedených nároků požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Žádný jiný způsob vyřízení reklamace prodávající nemůže jednostranně "vnutit" spotřebiteli. Vrácení peněz na "kartu společnosti" není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na tomto dohodnout, že peníze vrátí tímto způsobem, kupující to však nemusí přijmout.

Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a dodržovat zákaz používání nekalých obchodních praktik. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Z popisu obsaženého ve stížnosti však plyne, že reklamace kalhot byla společností zamítnuta jako neoprávněná dle reklamačního protokolu. Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 12:09, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.