Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#15971Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2017, před 8 lety

Hana Zajácová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 19.1.2017 jsme zakoupili u společnosti AAA auto, pobočka Teplice,
vůz Chevrolet Captiva. Při výběru vozu,nám byl nabídnut ze dvou stejných vozů právě tento,kvůli lepšímu technickému stavu,prý perfektnímu.
Stav ujetých kilometrů 100946(garantováno certifikátem).
Cena vozu 227 998,-kč.
Při těchto skutečnostech,zkušební jízdě,prohlídce vozu a protokolu o skutečnostech automobilu jsme nadšeni odjeli s novým vozem.
Naše nadšení trvalo pouze do 2.4.2017 a ujetí 3534 km,kdy jsme v autě vozili dvě nezletilé dcery a postiženého syna.Auto zcela ztratilo výkon a prostě nejelo.
Po šetření autoservisu se měla měnit zapalovací cívka,která byla naštěstí hrazena pojišťovnou Carlife,ale při výměně se zjistilo,že je prasklý celý píst,což znamená generální opravu celého motoru.
Předběžná faktura převyšuje 150 000,-kč.Dále bylo zjištěno,že je vůz po čelní havárii,což bylo zamaskováno v předávacím protokolu,jako drobné karosářské a lakýrnické úpravy po havárii karoserie.
Při podání reklamace s námi reklamní technik velice souhlasil,že za cenu vozu a opravy jsme si mohli zakoupit nový vůz,že jsme moc nenajeli,máme automobil chvíli a má málo najeto,ale přesto všechno přišla zamítnutá reklamace,že předmětem reklamace není vada,za níž prodávající odpovídá.
Bydlíme na vesnici se špatnou dopravou,na automobilu jsme závislí,požadovali jsme buď opravu vozu nebo přispění na opravu.

Děkuji Zajácová


Produkt

Chevrolet Captiva 5AX 1834


Požadované řešení

Požadovali jsme opravu nebo kompenzaci,slevu na voze,abychom mohli uhradit opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2017 11:08, před 8 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2017 10:58, před 8 lety

Vážená paní Zajácová,
mám informaci, že reklamace byla znovu posouzena. Věřím, že jste o tom byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.5.2017 13:02, před 8 lety


Hana Zajácová

Vážená paní Míková,

ano o posouzení reklamace jsme již byli informováni.
V první chvíli jsem myslela, že stížnost uzavřu, ale otázka o spokojenosti ve mne vyvolala pocit reakce.
O spokojenosti jako takové moc mluvit nemohu, cca. po dvaceti dnech od naší zamítnuté reklamace a zřejmě jako reakci na tuto stížnost, volala naše pojišťovna(na kterou jsme se obrátili po zamítnutí reklamace a doporučení od Vaší společnosti, abychom aspoň trochu pokryli opravu), že pojištění které uplatňujeme u pojišťovny Carlife(uzavřené u Vás) by plnit nemohli, protože dostali informaci z AAA auto o výměně vozu o čemž jsme mi vůbec nevěděli!
Až druhý den jste kontaktovali nás ,že by se opravdu jednalo o výměnu vozu.
PO zjištění, že je automobil rozebrán, ve smyslu rozebrání motoru, protože bychom jinak logicky nemohli jednat o tom, že automobil má prasklý píst s čímž je spojena oprava v podobě generálky motoru(což bylo jasně uvedeno na předběžné faktuře, kterou si kopíroval Váš pracovník při reklamaci),byla reakce taková, že se ještě ozvete.
K tomu jsem Vašemu pracovníkovi také sdělila, že se mi již za těch dvacet dní podařilo sehnat nové písty, pístní kroužky-toto v originálním provedení, protože jiné na náš vůz nejdou a ještě ojniční ložiska. Vše jsem po úporném pátrání sehnala na Slovensku, protože tam to vyšlo za zlomek ceny co bychom dali u nás v Čechách. V Čechách vycházel jeden píst cca.12 000,-kč(potřebujeme čtyři),podobně kroužky, na Slovensku jsem za vše v přepočtu na kč dala kolem 20 000,-kč.
Druhý den se mi opět ozval Váš zaměstnanec s nabídkou jinou,....jedinou, že pokud chceme můžeme přijet na jakoukoli Vaší pobočku a tam podepíšeme dokumenty a vy nám pošlete na účet 10 000,-kč a ještě si máme uplatňovat krytí pojistky, které by bylo možné do výše 15 000,-kč.
Velice odsuzuji a nelíbí se mi ,že jste první informovali pojišťovnu a až druhý den nás a já poté musela opět informovat pojišťovnu o tom, že automobil měnit nebudete!
Pro nás bylo jasné a logické, že pokud by byl automobil vyměněn ,žádné uplatnění opravy bychom neuplatňovali!
Dále jednání na pobočce bylo přinejmenším podivné, vše probíhalo s ledovým klidem Vašeho zaměstnance a samozřejmě emocí na naší straně.
Když jsme chtěli vědět proč po dvaceti dnech bylo stanovisko změněno, že pokud bychom toto věděli dříve, neinvestovali bychom do oprav, nám bylo sděleno, že reklamace je dále zamítnutá, ale toto je jen určitý projev dobré vůle, jak je napsáno v dohodě o narovnání reklamace, kterou se zbavujete odpovědnosti, že se vracíte zpětně k reklamacím a že jste si řekli, že z lidského hlediska.....
Při otázce proč jste byli ochotni vyměnit celý vůz a po zjištění ,že se již započalo s opravami nám pracovník tvrdil, že kdybychom vrátili vůz ,tak jak odjel od Vás by to bylo možné, ale je více jak logicky jasné, že když je vůz nepojízdný ani při nejlepší vůli toto nelze. Nehledě na to, že jsme na voze závislí a nemohli jsme tušit, že po zamítnuté reklamaci se po takové době rozhodnete vůz vyměnit, máme dvě dcerky a postiženého syna, s kterým jsem doma a proto musím mít automobil k dispozici(bydlíme na vesnici se špatnou dopravou).
Vysvětlovali jsme ,že abychom zjistili závadu museli jsme motor nechat rozebrat, tak jsme poté dostali doporučení, že existují určité sondy ,při kterých se vůz rozebírat nemusí, ale že ani vy takové sondy nemáte......
Mi zase nemáme tolik financí (protože jsem se synem doma, nemám vlastní příjem, vše táhne jen manžel), abychom sháněli takto specializované servisy, proto jsme zakoupili vůz u Vás a ne nový ,dávali jsme automobil protiúčtem a na zbytek jsme si brali úvěr.
Dále nám bylo řečeno, že kdyby byl vůz komplet, už jsme mohli odjíždět s nějakou fabií, no nevím co by to bylo za automobil, ale určitě by nebyl v hodnotě financí, které jsme u Vás zanechali za první vůz.
Při dotazu, že pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí jsme dostali odpověď, že vy máte dokonce 12 měsíců, což mne tedy opravdu rozesmálo, ale za tuto SKRYTOU vadu (jak to nazval Váš pracovník) prý nezodpovídáte, protože mi jsme přeci už ujeli cca.3500 km.
Manžel se tedy zeptal, zda za to můžeme mi, dostali jsme menší přednášku o jakémsi předimenzování už od výrobce a že náš vůz má jakýsi atypický motor, chtěli jsme také vědět proč jste tedy nevyužili možnosti prokázat, že za vadu nenesete odpovědnost, což jsme Vám nabízeli a umožňovali hned u reklamace, říkali jsme že automobil stojí na dílně rozebrán a vy máte možnost vše prověřit odborníkem.
Samozřejmě , abychom aspoň tuto částku dostali museli jsme zaslat faktury za již zakoupené náhradní díly (abychom si prý za těch oněch 10 000,-kč nepostavili třeba pergolu).
Prostě vše směřovalo a tvářilo se tak, vezměte si 10 000,-kč nebo NIC.
Vše se uzavřelo s tím, že pokud bychom investovali do odvozu auta k Vám stejně by jste na něm našli něco proč ho nevyměnit a nás by to ještě stálo odtah. Opět ledový klid Vašeho pracovníka, ale už jen mlčení.
Takže celkově uzavřeno jsem ,a ne jenom já, velice nespokojena s celým jednáním Vaší společnosti, po zjištění, že já jsem se postarala o to , aby oprava automobilu neměla tak fatální finanční dopad na naši rodinu (ale i oprava v hodnotě cca.25 000,-je pro nás velmi náročná, pokud se tedy připíše na účet částka od Vás a pojišťovna nám uzná celkovou částku 15 000,- i když jsem faktury zaslala Vám, jinak se celková cena opravy bude pohybovat přes 50 000,-kč) se Vaše společnost zachovala tak, že za nic nemůže a ještě je natolik seriozní a lidská a poskytne projev dobré vůle, ale z mého pohledu a pohledu našeho širokého okolí, které zná naší nynější anabázy na Vašem jednání není moc lidského , nezdá se mi správné se pod záminkou dobré vůle zbavit zodpovědnosti a asi by Vaše společnost měla investovat do sondy zmíněné Vaším pracovníkem na kontrolu motorů a automobily pořádně prověřit, než vystavíte rodiny s dětmi riziku jízdy s Vašimi vozy.
Bohužel musíme opravu doplatit sami, protože opravdu potřebujeme automobil používat a ne čekat , jak se Vaše společnost rozhodne, museli jsme si auto zapůjčit od rodičů, které tím také omezujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.6.2017 16:17, před 8 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.6.2017 17:12, před 8 lety


Hana Zajácová

Hodnocení: