Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Koncem dubna loňského roku jsem u společnosti AutoESA a.s. na adrese K Učilišti 170, 102 00 Praha 10 zakoupil ojeté, avšak na pohled zachovalé vozidlo Dacia DUSTER 1,5 dCi, tzv. čtyřkolku na naftu.
Vozidlo mělo najeto cca 155 tis km.
Již v listopadu 2016 se začal projevovat "třes" vozidla, který se stupňoval. V lednu 2017, při prohlídce vozidla bylo zjištěno, že jena vozidle instalován neodborně opraven kardanový hřídel a dokonce byl přidělán tak, že v jednom spoji prokazatelně nebyl dány 2 spojovací šrouby.
Na tuto závadu jsem nebyl upozorněn. Byl jsem nucen provést okamžitou výměnu za nový a při předjetí s vozidlem ke společnosti AutoESA a.s. se žádostí o reklamačního technika mně bylo sděleno, že se musím obrátit písemně mailem s reklamací na společnost a že mně bude odpovězeno. Což jsem samozřejmě okamžitě udělal s tím, že jsem jim popsal popis závady včetně fotek poškozeného hřídele a nového, jak má vypadat. Poškozenou hřídel mám dodnes shcovanou.
Bylo mně odúpovězeno, že se nsplnila podmínka kupní smlouvy, že jsem měl přijet s vozidlemk AutoESA a.s. a pak by (asi někdy?) bylo touto společností rozhodnuto, jak to a kdy bude opraveno.
Jenža já u společnosti v pondělí 10.1. a následně 11.1.2017 byl, reklamačního technika nezavolali a navíc jsem potřeboval ve čtvrtek 12.1.2017 se svým vozidle odje na delší cestu.
Mám k tomu veškerou korespondenci mé reklamace na společnost AutoESA a.s. a jejich odpovědí. Jsem scjopen je někam doručit nebo poslat naskenované mailem.
Jedná se o vozidlo Dacia DUSTER, r.v. 2012, naftový 1,5 dCi, čtyřkolka
Požadoval jsem proplatit dodaný nový hřídel a jeho montáž do vzidla v celkové výši 12.154,- Kč.
|
Tweet |
Kupující by si neměl odstranit vadu sám, pokud se chce domáhat práv z vadného plnění. Taková skutečnost (dohoda o opravě a její následná kompenzace) by musela být prokazatelně sjednána mezi spotřebitelem a prodávajícím, aby následně vznikl nárok na proplacení vynaložených nákladů na opravu vozu prodejcem.
Prodávající odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud spotřebitele na ně neupozornil (tzv. skryté vady), nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení.
Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud společnost uplatněnou reklamaci zamítne, je na místě porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z výše uvedených se jedná.
Vážený kliente, Vaše reklamace byla podána až poté, co jste nechal vozidlo opravit. Reklamaci je vždy nutné podat ihned po zjištění závady, nikoliv po jejím odstranění. Z tohoto důvodu nemohlo být Vašemu požadavku na úhradu opravy vyhověno.
Děkujeme za pochopení
Dobrý den.
Omlouvám se za mírné zpoždění se svojí odpovědí, ale:
- při jízdě vykazovalo vozidlo hlučnost, proto byla provedena prohlídka vozidla v autorizovaném srvisu, který je propjen s ELIT Partner, který je společností AutoESA doporučován,
- v servisu prohlásili, že jsou již narušeny spojovací kolíky v zadním kříži karda. hřídele a vůbec nedoporučují s touto závadou pokračovat v jízdě (nebezpečí havárie se všemi možnými následky) a došlo k demontáži hřídele,
- hřídel byla odvezena do Kardanservisu a cestou tam byla u Auto Servisu žádána prohlídka jak vozidla tak hřídele, který jsem vezl sebou,
- bylo odpovězeno, že mám vyžádat reklamaci mailem a bude mně odpovězeno,
- v kardanservisu prohlásili, že kardanová hřídel je velmi špatně a neodborně opravována a již opravit nejde - viz odbor. stanovisko Kardanservisu ze dne 11.1.2017 a foto demontovaného hřídele
- byl vyjádřen názor, že do tohoto vozidla byl asi záměrně naistolován vadný hřídel před prodejem vozidla, a navíc se při demontáži zjistilo, že že dva spojovací šrouby u přední části kard. hřídele k převodovce motoru nebyly vůbec nasazeny,
- tato závada mně nebyla společností AutoESA a.s. vůbec ukázána (společnost si vozidlo před převzetím určitě prohlédli i ze spodu) a ani jsem na tuto neodbornou opravu nebyl upozorněn.
Z toho důvodu jsem přesvědčen, že se tedy jedná o skrytou vadu, kde k poruše vozidla mohlo následně dojít kdykoliv a kdekoliv a nebylo by stejně možné je převézt do AutoESA.
Proto žádám o úhradu provedené opravy skryté vady.
Všechny podrobnosti zasílám v příloze tohoto mailu, a to:
- Reklamace _ Autobazar AutoESA-nově vyplněný formulář - 18.1.2017
- Reklamace _Aotob. AutoESA-opis vyplněného mail. formuláře z 18..1.2017
- Reklamace_reakce AutoESA na mailovou reklamaci-doručeno 24.1.2017
- Odpověď na reakci Auto ESA-list 1 - vysvětlení vč. vyjádření Kardanservisu a fota
- Odpověďna reakci Auto ESA-list 2 - vysvětlení vč. vyjádření Kardanservisu a fota
- Odpověďna reakci Auto ESA-list 3 - vysvětlení vč. vyjádření Kardanservisu a fota
- Odpověďna reakci Auto ESA-list 4 - vysvětlení vč. vyjádření Kardanservisu a fota
- Posouzení spojovacího hřídele od Kardanservisu- 11.1.2017
- FOTO-Pův. hřídel-detail neodborně opraveného ložiska (viditelný neodbornmý svár)
- FOTO-Detail uložení ložiska u nového spoj. hřídele
- FOTO-Porovnání původního a nového spoj. hřídele
- 12. Faktura za opravu spojovacího hřídele - 11.01.2017
K tomuto mailu jsem přidal 12 příloh, ale z textu nepoznám, zda jich skutečně odešlo 12.
Jsem připraven je zaslat třeba i poštou.
Děkuji za vstřícné jednání a přeji hezký den.
S pozdravem
Ing. Ladislav Mlýnek
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.