Společnost


KARA Trutnov, a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#16006Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2017, před 8 lety

Dana Dvořáková

Znění stížnosti

Dne 3.3.2017 jsem dala do služby čistírna Kara na prodejně Národní 37, 110 00 Praha 1 péřovou bundu s pravou kožešinou kolem límce bundy značky Kara. Bunda je v záruce a její nákupní cena byla 7.999,- Kč.
Při převzetí služby čistírna, mě nikdo neupozornil na vady, které mohou vzniknout chemickým čištěním (jako je i třeba změna barvy zipů)
SMS o vyčištění jsem dostala 22.3.2017 a v tento den jsem si ji byla i vyzvednout. Bunda mi byla předána se změněnou barvou zipů na přední straně bundy a hlavní středový zip byl poškozený.
Bundu jsem odmítla převzít a žádala jsem o novou bundu (mám to i písemně)
O vyřízení reklamace jsem dostala SMS 11.4.2017 a i v tento den jsem se dostavila na prodejnu Národní 37, 110 00 Praha 1, kde mi bylo sděleno, že u bundy byly vyměněny všechny zipy na přední straně bundy. Bundu jsem odmítla převzít, protože všité zipy jsou všité křivě a hlavně jsem žádala o novou bundu. (výměnu za nový kus)
Dne 2.5.2017 jsem dostala výzvu k vyzvednutí reklamace a následující den jsem zašla na prodejnu, kde mi oznámili zamítnutí reklamace a pokud si bundu nepřevezmu, budu platit její skladování (za každý den, co bude na prodejně)
Doma jsem ještě zjistila, že na boku bundy je odřená látka a na tom samém místě uvnitř bundy je poškozená podšívka.
Vůbec nevím, co mám dělat. Kara se mnou odmítá už jednat. Vůbec po celou dobu reklamace se chová arogantně, snažili se mi vnutit, že zipy byly v pořádku.. atd.
Byla jsem dnes 4.5.2017 u soudní znalkyně, která potvrdila mechanické poškození při čištění a neodborně všité zipy.
Jsem naštvaná… ta bunda byla nová, Kara mi ji poškodila a já mám teď bundu s křivě všitými zipy, odřenou a s proděravělou podšívkou za skoro 8 tis Kč.


Produkt

dámská bunda Kara s přírodní kožešinou na kapuci


Požadované řešení

Nová bunda či vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2017 10:35, před 8 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitelka kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození kožené bundy došlo, a pokud dá spotřebitelce za pravdu, může pak spotřebitelka nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 17:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.