Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Dateyard, AGprovozuje server najdi-rande.online mi automaticky srážela z platební karty peníze za měsíční poplatek.
Následně po zablokování karty přišel tento email:
Dear Sir Wojciechowski,
This is to inform you that we represent the company dateyard AG, Rothusstrasse 23, CH-6331 Hünenberg.
You made use of chargeable services from the online community najdi-rande. Your chosen user
name michaljbc8 and your email address michal.jbc@seznam.cz were recorded by our clients. Our client has
recorded all input data and the IP address of the PC used for the booking in a legally admissible
form.
As you are aware, the offer referred to above is subject to charges. Our client has already
reminded you about paying the agreed membership fees. Unfortunately, you did not react to this
reminder. You therefore still owe the due payment in the amount of EUR 18,68 plus reminder
fees and bank charges. You owe a total sum in the amount of EUR 55,20, including the charges
that arose through our involvement.
We request you to pay the above-mentioned sum in the amount of EUR 55,20 without delay, but
not later than 27.05.2017.
Please use the account information shown below to pay the debt and quote the reference 91117329064
in all payments.
If we do not receive the above-mentioned amount within the time limit, we will have to
recommend our clients to transfer the debt-collection process to a law firm that specialises in
enforcing outstanding debts.
We refer here expressly to the further costs and fees that are inevitably coupled with this.
If you pay the amount owed in full and on time, we will close the matter immediately and file the
documents.
Best regards
Fairmount GmbH
Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln/Dresden
Firmě dateyard AG jsem poslal následně výpověď, ale vrátila se mi zpět.
Tak jsem ji dnes opětovně zaslal zastupující firmě.
Jak mám dále postupovat ? Praktiky firmy dateyard AG jsou zcela neetické a určitě o ní nebudu kladně referovat.
Děkuji.
Seznamka najdi-rande.online ...
Vypovězení smlouvy a trvání na smazání profilu.
|
Tweet |
Členství na zkoušku je spojeno s automatickým prodloužením smlouvy. O tom, že se má smlouva po měsíci automaticky prodloužit, musí být zákazník informován ještě před provedením závazné registrace. Platí, že dokud spotřebitel členství nevypoví, smlouva se neustále automaticky prodlužuje. Pokud závazek trvá, má provozovatel seznamky právo nezaplacený poplatek za členství vymáhat. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.
Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.